• Annagalenpanna

DOP present- KRIS, tips mottagets!

Hejsan!

Ska på dop på söndag.....JA jag vet att jag är ute i sista minuten. Men jag hade tänkt köpa ett halsband i morgon. Nu fick jag reda på att min bror och hans fru köpt det också. Känner att jag absolut INTE vill köpa nått halsband nu:o/ Måste ha tips på någon bra dop present. Å jag tänker inte köpa någon tenn sak eller annan "vanligt" doppresent. Visst halsband är vanligt att man köper, men man kan ju hitta lite roligare halsband om man säger så.

• Svar på tråden DOP present- KRIS, tips mottagets!
  • mammapappabebis

Köp ett äppelträd som ni kan plantera tillsammans. Min syster som ör gudmor köpte det, eller på dopet fick lillan ett symboliskt litet träd och i sommar ska de plantera ett träd på vårt landställe

♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Piali

Vi uppskattade tallrikarna och besticken vi fick mycket, då det verkligen är något vi använder och som sonen ändå kommer att ha kvar sen. Han fick converse-skor som blir hans första skor och också kommer att sparas. Sen tycker jag att man kan ge leksaker i present också, till exempel fina färgglada i trä.

Ett träd som "mammapappabebis" skrev låter som en jättefin present!

• La Lola

En bok?
    Hedda fick Barnkammarboken. En tjock o härlig bok full med sagor.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • MeandHim

Jag köpte böcker till en kompis barn. Den heter "det här måste jag skriva upp" En bok där man kan fylla i roliga kommentarer och saker som barnet säger när det blir äldre, samt olika händelser, födelsedagar, jular osv... Blev mkt uppskattad Lite ovanligare present som faktiskt är väldigt kul att ha.

• Piali

La Lola skrev 2009-10-02 19:25:53 följande:

En bok? Hedda fick Barnkammarboken. En tjock o härlig bok full med sagor.
    Skriv en hälsning till det lilla barnet i den också :)
  • La Lola
    Piali skrev 2009-10-02 19:28:12 följande:
    La Lola skrev 2009-10-02 19:25:53 följande: Skriv en hälsning till det lilla barnet i den också :)
    Bra tips!
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • sok

en sak som jag tyckte var superfint att få i doppresent var ett sånt där födelsedagståg. som man tar fram varje år barnet fyller år, med siffor. och ljus. kostar kanske 2-300 kronor?
    googla... vet int evar man kan köpa dem men små mindre barnbutiker brukar ju ha träsaker av bättre kvalitet liksom....om det finns ngn mindre barn butik där du bor?

• Annagalenpanna

Tack för tipsen. Ska in till stan i morgon.........nu har jag lite att gå på iallafall!!!

Tack!

• Solsaga

Ett berlockarmband där varje berlock har en betydelse som du skriver om på kortet. Ex "en prinsesskrona för att du är min prinsessa, ett hjärta för att jag älskar dig så..."

Böcker tycker jag också om, köp den finaste av alla i så fall!

• challe 1

köp en sån där fotoram som man också gör hand eller fotavtryck i. det skulle jag bli glad över.

• challe 1

Eller en sångpåse. så mamma och pappa och bebis kan ha kul medan bebis är liten.

• snillis

En fin kartbok där du skriver nåt i stil med "Välkommen till världen - så här såg den ut när du föddes".
    Det har jag gett som doppresent flera gånger och det har varit väldigt uppskattat.
    Dels är det en kul grej att ha som vuxen och sedan är det bra för föräldrarna att få en nyare kartbok att ha att titta i tillsammans med barnet när det blir lite äldre.

• kubiken

bokstäver i trä med barnets namn. sparbössa. kånken miniryggsäck. flaggstång m gravyr. bestik ej i silver utan aluminium? som är blir graverade. barnkammarböckerna. smyckeskrin. fin necessär.
    lite av vad våra barn har fått.

• Piali

challe 1 skrev 2009-10-02 21:09:27 följande:

köp en sån där fotoram som man också gör hand eller fotavtryck i. det skulle jag bli glad över.
    En sån fick vi. Och vi blev jätteglada! Det är en rolig present.

Lycka till TS. Hoppas du hittat nåt fint!
Svar på tråden DOP present- KRIS, tips mottagets!