• harvärldensunderbarastefamilj

tom gulesäck 6+2 e det kört?

Fråga vad ni tror, var på gyn idag o gjorde ett tidigt VUL e i v 6+2 men de såg bara gulesäcken o inte något foster. Visst borde det vara kört? Hon ville inte boka in någon skrapning utan vänta till nästa koll som jag skall göra på onsdag. Men hade ett MA i våras o det känns verkligen som att detta e tokkört. Vad tror ni?

• Svar på tråden tom gulesäck 6+2 e det kört?

ingen som vet någe eller har någon egen erfarenhet?

• Lia och bäbisen

Ingen aning tyvätt men jag håller tummarna för dig...är själv i vecka 7 och är väldigt nervös att något är fel. Bara ren oro i mitt fall, ingen speciell anledning.

Jag antar att det inte måste vara helt kört eftersom de vill vänta till nästa besök??

lia- ne hon var ruggit positiv, men jag känner mer i kroppen att det e kört. Borde ha synts något litet mer än gulesäcken nu! men men e bara o vänta o föröka koppla bort allt till onsdag. Tack för tummhållningen

• mostermaggan

Jag var på VUL i början av vecka 6 pga en ganska kraftig blödning.
    Läkaren kunde då se en hinnsäck som var lagom stor för veckan och en gulkropp.

Vi blev så klart jätteoroliga men tre dagar senare fick vi en tid på vår ivf-klinik för ett till vul och då syntes fostret tydligt, man kunde tom se att hjärtat slog. IVF-läkaren trodde att antingen så hade dom inte letat tillräckligt bra på gyn-akuten eller också hade dom en mycket bättre vul-apparat på IVF-kliniken.

Men alltså, det behöver INTE vara kört för att man inte ser något foster i v.6+2! Själv är min "tomma" hinnsäck växt i 36veckor nu! =)

Lycka till!

mostermaggan-tack känns skönt o höra, men vågar inte hoppas nu utan har ställt in mig på att det e kört. Men grattis till din "tomma" hinnsäck *S*

• Valdis

Ungefär samma här, men då flyttade dom tillbaks mig till 5+6 och då var det helt normalt enligt dom att man inte såg mer. Den andra doktorn tyckte dock hon såg en fosterskugga sen, men hon visste inte riktigt. Vänta alltid för att göra en extra koll, det händer mycket på en vecka och du kan vara mindre gången än vad du är. Nu nästa vecka ska vi kika igen, har ingen aning vad det blir. Men så är ju naturen.

I min förra graviditet såg man inte fostret förens 6+5, och då trodde hon sen att hon såg ett hjärta, men det var inte alls säkert och det var inget att oroa sig för. (Medans om man läser här så verkar ju alla se hjärtan i typ 6+0.)

Jag tror inte det är tokkört för dig, har läst om massa liknande fall som sen visade sig oroa sig helt i onödan. Jag försöker ta till mig det själv =)

valdis- jo försöker intala mig det jag med så det e väl bara o försöka tänka på annat tills på onsdag iaf. Lycka till!!!!

• Valdis

Nu är det snart din tur! Det kommer säkert gå bra.
    Mitt foster syndes nu =) Om jag ska gå efter den förra VUL dateringen så är jag 6+6 idag. Men inget säkert hjärta, jag känner mig dock inte så oroad över det pg av erfarenheten av det i min förra graviditet. Fick inge vidare detaljerad bild av hur stort det var, bara att det hade hänt grejer sen sist.

valdis- å så härligt att det hade blitt en förändring för dig!! E såå nervös inför imorgon nu men försöker låta bli o fundera för mkt. =) Skall du tebax o göra några fler VUL?

• Jenny1985

Jag sitter i samma sits! Var på vul förra torsdagen v6+3. Inget foster. Läkaren lät inte så optimistisk! Ska tillbax imorgon. Har blivit flyttat två dagar på rutin ul med mina tidgare grav så om jag backar den här två dagar pluss kanske en dag till så blir det 6+0, då kan man ju faktiskt missa ett foster! Hoppas det är så! Imorogn är jag enl sm 7+2, syns detinget då vet jag att det är kört! Håller tummarna för dig!!!

Svar på tråden tom gulesäck 6+2 e det kört?