min 3månaders somnar bara vid bröstet
Min son är nu 3 månader. På kvällen somnar han bara om jag ammar honom en gång till i sängen. Han sover fortfarande hos oss i vår säng och det vill vi gärna fortsätta med ett tag till, men jag vill gärna att sonen ska lära sig att somna själv ändå. Typ att jag skulle kunna amma honom och sen lägga honom i sängen, kanske mysa och klappa lite, men att han kunde somna utan bröstet i sin mun. (han tar inte napp!) Det är nämligen så att han vill ha bröstet igen när han vaknar - inte för att dricka, utan för att snutta lite. Det brukar ofta ta en timme tills han sover "på riktigt", sen brukar han sova några timmar i sträck och på natten vaknar han vanligtvis bara för att amma/äta, dvs när han är hungrig. Bara de senaste nätterna har han vaknat sådär varje timme och velat ha bröstet, men det beror nog på att han är förkyld för tillfället...
Frågan är alltså om ni har någon erfarenhet själv med samsovning/amma i sängen resp. amma till sömns och hur man kan få bebisen att lära sig att somna själv ändå.
Tacksam för alla berättelser och tips!
P.S. Vi vill inte låta honom skrika eller så, dvs att 5 minuters metoden eller AW är ingenting för oss.