Vem kan ta bort en planta från vår grav !!
Vi kom till vår lilla plutts grav i söndags och en hel planta var försvunnen!!! Vem i hela fridens namn kan ha tagit bort den?? Och det är just frid man söker på en kyrkogård!! Den var inte ful, kankse lite storvuxen(men det var absolut iongen stor planta!!)
Nog måste vär de som tar hand om gravarna säga till innan de börjar gå och dra upp plantor!!!
Jag är helt försummad, för inte kan väl någon rent av stulit den??)så fin var den inte) Jag fattar faktiskt ingenting!!
Varfär kan de inte ringa och be oss klippa ner eller ta bort något om vi så måste? Många andra gravar är MYCKET större och vildare än vår. Det enda jag kunde märka var att en liten grön skylt nu syntes bättre utan den plantan, men som sagt-vi ville faktiskt klippa ner den sjölv och kunna sätta en annan planta istället, nu är ju halva graven helt "naken"...
Har någon varit med om något dylikt??
Vi har bara tre små plantor på" Pipkins" grav, och lite stenar runt, knappast har något rådjur ätit upp hela plantan heller.
Ofta har vi med oss färska blommor, som vi sätter i liten vas i eller bredvid graven, och ibland fatta s det blommor ur den veckan senare, men jag har trott det varit rådjur, eller att någon förbarmat sig över en riktigt rutten blomma, meni ärlighetens namn föredrar jag att ta bort den själv, vi är ju där varje helg....jag måste verkligen föröka få fatt i någon ansvarig i morn, men det är inte så lätt.
Jag trodde jag och min man skulle ta hand om graven i åtminstone 25 år, innan kyrkogårdsarbetarna skulle ta hand om den.
Vad tror ni??!!