• mamma to be

Didriksons Didriksons 1913 Tucky coverall och koala suit. Vad är eg skillnaden? Storlek?

Jag hade en Didriksons koala suit till min son förra vintern i storlek 80 (då var han 75 cm) och ett år gammal. Var supernöjd! Nu är han ca 85cm lång och den gamla verkar vara lite kortaste laget i benen. Han fyller 2 år i januari och jag funderar på att köpa en ny koala suit till honom, men i storlek 90. Tycker att den borde hålla för en 2 åring också trots att det står att det 'är en vagnoverall. Så vilda lekar har han ändå inte. Såg att de även hade en annan modell som hette Didriksons 1913 Tucky coverall som verkar vara likadan.

Någon som vet skillnaden mellan dessa overaller? Är den senare för något äldre barn?

Är de lika i storlekarna? Koalasuiten är ju något mindre i storlekarna jmfrt Didriksons overaller för äldre barn.

Tror ni att min son som kan ha en storlek 90 motsvarande koala suiten under detta år, eller kommer den att vara för liten?

Någon som vet om det finns någon affär i Stockholm som säljer dessa overaller så man kan prova?

• Svar på tråden Didriksons Didriksons 1913 Tucky coverall och koala suit. Vad är eg skillnaden? Storlek?
  • cloudberry79

Tucky är årets babyoverall och Koalasuiten är förra årets modell som jag förstått det. Tittade på en Tucky i butik och de verkar i princip vara likadana, bara andra färger. I år satsar jag dock på en riktig overall som är förstärkt i knän och rumpa, för de är ju inte nyblivna tvååringar hela tiden

If you love me - please don't feed me!
  • mamma to be

Ok, då förstår jag. Då borde den med andra ord motsvara storleken på koala suiten. Tror du att storlek 90 fungerar på min son som är 85 cm lång?

• Runguska

Min son är 86 lång och hans strl. 90 känns gigantisk, nästan mer som 104 faktiskt. I och för sig är han smal, men ändå. Räcka hela vintern kommer den i alla fall garanterat! Han har även regnställ från Didrikssons i strl. 90 och även det är stort i storleken.

• mamma to be
    Runguska skrev 2009-10-02 22:36:54 följande:
    Min son är 86 lång och hans strl. 90 känns gigantisk, nästan mer som 104 faktiskt. I och för sig är han smal, men ändå. Räcka hela vintern kommer den i alla fall garanterat! Han har även regnställ från Didrikssons i strl. 90 och även det är stort i storleken.
    Har han en av babyoverallerna eller är det en overall för äldre barn som ju ska vara lite större i storlekarna
  • Tutilure

Jag upplever att Didriksson är små i storlekarna. Min son som har 116 på sin Everestoverall som det blev istället, skulle ha behövt ha minst strl 120 på en Didriksson.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Runguska

mamma to be skrev 2009-10-02 22:39:10 följande:

Har han en av babyoverallerna eller är det en overall för äldre barn som ju ska vara lite större i storlekarna
    Inte babymodell utan de för större. Men som sagt var är han lång och smal så det är nog därför. Vill inte lura någon att köpa fel storlek så prova eller lyssna på någon annan.
  • mamma to be

Ja de för större barn anses nog vara ganska stora i storlekarna. Någon som har ett barn i min sons storlek och som köpt en babyoverall. Tror ni 90 blir bra. Hittar bara overallerna på nätet så är svårt att prova...

• AW76

Jag köpte en Koala till i stl 90 till min tjej som nu är ca 81 cm. Hon är drygt 1½ år. Den skulle passa storleksmässigt, men jag ¨ångrade mig just för att det är en babyoverall och min tjej sitter INTE still. Hon springer, klättrar, åker rutschkana m.m. Så jag valde att byta den och satsa på en overall för äldre barn. Dock inte Didrikson, hittade inga snygga i just den affären jag var i. Det blev en Everest från Stadium i stl 86. Den kommer att passa.

Så om din son är snart 2 år så skulle jag faktiskt överväga om han ska ha en babyoverall.

• mamma to be

Tja, tyvärr är den nu redan beställd, men jag tror att det blir bra. Den är trots allt väldigt rustik för att vara en baby overall.

• tuuticki

Didriksons overaller andas inte tyvärr, däremot är de vatten och vindtäta. Babymodellerna är ganska nosmala i storlek, medan alla andra är ganska stora i storlek.

Svar på tråden Didriksons Didriksons 1913 Tucky coverall och koala suit. Vad är eg skillnaden? Storlek?