• Anonym

Hur ska jag avslöja att jag har vunnit mycket pengar?

Vi har alltid haft dåligt ställt. Inte jättefattiga men ny bil, hus, utlandsresor osv. har varit uteslutet. Vi har därför aldrig varit populära i släkten och även andra verkar sätta status först.
    Nu har vi fått mycket pengar. Kan i stort sett köpa vilket hus vi vill som vi tycker om. Inget slott förstås men en villa.
    Vi antar att vi nu kommer bli populära men vill inte vara med dem som inte ansett oss fina nog innan.
    Hur gör man?

• Svar på tråden Hur ska jag avslöja att jag har vunnit mycket pengar?
  • Anonym

hmmm...berätta inte för dom om de inte frågar rakt ut. De har inte o göra med er ekonomi alls.

Grattis till eran vinst. Skit i släkten som är nedlåtande.

• Anonym (?)

Hur mycket har ni vunnit?

• Hjartat2006

Jag hade inte sagt något. Det är er ensak om ni vunnit pengar och ni ska inte heller bry er om de frågar. Bryr de sig mer om vad ni har i plånboken än hur ni är som människor så är de inget att ha oavsett om de är släkt eller ej.

• Madde25

får säga grattis

å jag kan bara säga att jag tycker ni ska strunta i dem å låta dem upptäcka det själva men bry er inte i dem...

lycka till

• Anonym

Jag har en plan.
    Det finns en man som är mäklare för de finare bostäderna här. Han har behandlat oss som nåt som katten släpat in. Jag ska gå in på hans kontor och bläddra bland hans dyraste objekt, låta honom se min banksäkerhet för ett ev köp och sedan ska jag bara gå.

• Anonym

Jag skulle inte säga något alls, tycker inte de har med saken att göra. Om de är så fisförnäma att ni inte dög innan så klarar ni er utan dem i fortsättningen med, för om ni plötsligt skulle duga för att ni nu har mycket pengar är det ju bara falskt från deras sida.
    Eller så berättar ni men visar att ni inte vill ha med dem att göra om de börjar fjäska. För som sagt om ni plötsligt ska duga när ni har pengar är det ju inte äkta från deras sida utan endast falskt.

• Anonym

Tack så mycket!

• SailorGirl

Jag hade aldrig berättat. Dels för att släkten inte har med det att göra, dels för att jag inte vill skryta, eller för den delen framstå som om jag måste bevisa något.

Det är vem du ÄR som spelar roll och kan de inte behandla dig väl på de premisserna, så ska du inte tro att du får någon respekt för att du plötsligt har pengar.

Jag menar inte att vara elak, eller missunsam. Jag kommer bara från en släkt där prat och uppfattningar om pengar har "söndrat och härskat", men mest söndrat, i två generationer. Det är så himla onödigt och det finns inga vinnare i det spelet.

• Anonym

Grattis, Grattis! Berätta inget...låt de undra och spekulera istället. Ett tips bara som ni säkert redan tänkt på, investera pengarna rätt, kan löna sig nu när det verka handla om mkt pengar.

Svar på tråden Hur ska jag avslöja att jag har vunnit mycket pengar?