• Kakan01

Ljusa upp håret

Hej! Tänkte höra med dig om du har kolla på natural & easy eller naturligt resultat i de blonda färgerna? Jag har mörkblont hår med ljusa slingor i nu och skulle vilja tona eller färga upp ca 2 nyanser tror du att detta är möjligt att göra hemma eller finns det någon bra toning som du kan tipsa om?

Tacksam för svar. / K

• Svar på tråden Ljusa upp håret
  • Hårexperten

Hej!

Ska du ljusa upp håret är det en ljusare färgning som du ska använda dig av.
    Toning kan man bara göra håret mörkare eller i samma mörkhet som du har men med en annan nyans.

Ljusarefärgning kommer bara att ljusa upp ditt naturliga hår och inte dina gamla slingor eftersom dessa redan är ljusa.

En ljusare färg som görs på salong ljusar upp 4-5 steg om man blandar med 12% sen är det blondering man får gå på om man vill ha det ljusare än så.

Jag vet inte alls hur pass stark väteperoxid det är i färger man köper i butik. 
    Om du nu ska ge dig på att göra det hemma så kan jag råda dig till att ta en ljusarefärgning med ASK eftersom när du ljusar upp ett hår så får du guldpigment på vägen.
    Så om du tar en natur ton eller en guldig kommer resultatet att bli gult.

Mörkhetsskalan:
    2:a är svart och 10:a är blond.

• Kakan01

okej tack så mycket för ditt svar ska tänka på det där med ask. Mvh!

Svar på tråden Ljusa upp håret