• Betty Boop

Hur mycket kan man förbereda lasagne?

Jag ska ha middag här i morgon och ska göra lasagne i långpanna. Hur mycket kan jag förbereda. Kan jag laga den färdig mitt på dagen och täcka över med folie till kvällen eller blir det för torrt? Det är en kyckling- och svamplasagne jag ska göra om det har nån betydelse.

• Svar på tråden Hur mycket kan man förbereda lasagne?
  • La Lola

Du kan göra den klar o värma på den sen o för att undvika torrhet så är det ju bara att slå i lite mjölk i formen innan den värms.
    För jag antar att du ska ha nån form av vit sås/ostsås i den?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Ulf Harrys Farsa

Gör den kvällen innan, lasagne är som Potatisgratäng eller Jansson, 10ggr godare dagen efter ;)

• La Lola
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-10-02 23:33:20 följande:
    Gör den kvällen innan, lasagne är som Potatisgratäng eller Jansson, 10ggr godare dagen efter ;)
    Exakt.
    Tom kall funkar det. Tycker jag då.
  • La Lola
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-10-02 23:37:43 följande:
    Helevete .... Jansson... måste meka ihop en *dreggla*
  • Betty Boop

Tack för svaren! Jo det är vit sås i den.

Lycka till med din Jansson,  Ulf Harrys pappa!

• levandecharader

Det lät ju riktigt gott med kyckling och svamplasagne,
    har du något recept att dela med dig av?

• Lalalong

Betty Boop skrev 2009-10-02 23:22:24 följande:

Jag ska ha middag här i morgon och ska göra lasagne i långpanna. Hur mycket kan jag förbereda. Kan jag laga den färdig mitt på dagen och täcka över med folie till kvällen eller blir det för torrt? Det är en kyckling- och svamplasagne jag ska göra om det har nån betydelse.
    Min man fyller 30 om en månad och vi ska ha fest då. Han har specifikt sagt att vi ska ha lasagne som är lagad dagen innan festen att bjuda på
    Han menar (självutnämnd Lasagne-expert) att den är mycket godare dagen efter
  • Vilda Tiger

För att få den godaste lasagnen brukar jag göra den klar utan att ha den i ugnen dagen före. Sedan gräddar jag den typ 30 minuter strax innan vi ska äta. Då blir den SÅ mjuk och god! Lycka till.

Svar på tråden Hur mycket kan man förbereda lasagne?