• Dansken

Döende pappa, vilken låt på begravningen??

Hej allesammans.
    Jag är 19 år och min pappa är döende, han hatar psalmer, vad hade man kunnat spela för musik istället? Jag hade frågat honom om han kunde svara, men han kan inte prata längre. Allt har gått så snabbt, snälla hjälp mig.. Min pappa är mitt allt..

• Svar på tråden Döende pappa, vilken låt på begravningen??
  • SweetLikeSugar

Beklagar verkligen!!
    Finns det någon musik som du vet att han gillar?
    Cornelis har fina låtar.

• madde1983

eric clapton ,, tears in heaven
    sting missing you

beklaga verkligen
    vet hur ont det gör ,, om du vill har mer titlar så säg till

• Karinbarin

Har han ingen favoritlåt? Någon du förknippar med honom? Som kan spelas som hyllning?

• Karinbarin

Oj, var lite snabb med knapparna.Ville bara säga beklagar verkligen. Måste kännas väldigt overkligt.

• Mandragora

Jag beklagar verkligen.

På begravningar får man i princip spela vilken musik som helst. Om din pappa är medlem i Svenska kyrkan blir det en kristen begravning och då kan det hända att prästen eller församlingen säger nej till viss musik (om det anses vara opassande av någon anledning).

Fundera på vad din pappa brukar lyssna på. Vad som är hans musik. Det finns kanske någon låt som han brukade spela när han var glad eller som han blev glad över? Det spelar ingen roll om det är en enkel visa eller Roling Stones. Huvudsaken är att det passar honom.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Pruttiluskan

Den fick ja direkt upp i skallen så fort ja bara läste rubriken! Kramar!!!

• Bevabus

Ted Gärdestad - Himlen är oskyldigt blå. Den sjöng en kvinna på min morfars begravning. En sådan ljus och vacker låt, men man grät ju självklart till den. Men det kändes som det rätta valet för vi ville inte att det skulle bli en trist och sorglig begravning, utan en hyllning till det fina liv han hade.

Jag beklagar verkligen att din pappa är så dålig nu, hoppas han får somna in i lugn och ro. Varma kramar till dig!

• Birgitta L

Svar till Dansken:

Stackars stackars du, det är mycket svårt när sådant händer och du är väldigt ung. Men sången: "Där rosor aldrig dör" är en väldigt fin sång, den är visserligen kristen men ingen psalm. När du lyssnar på länken så håll ut för den första versionen är inte så vacker som efter en kort stund när Viveka Seldahl sjunger den, så lyssna hela vägen.

Svar på tråden Döende pappa, vilken låt på begravningen??