• Hemlighet

Pulka till 7-8 månaders

Skall önska en pulka till min dotter i julklapp, men vet inte om jag skall önska en baby pulka med högrygg och bälte eller en vanlig pulka.
    Hon är nu 5 månader och kan inte sitta själv. Hon kommer att vara 7-8 månader när snön kommer.

Hur skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Pulka till 7-8 månaders
  • La Lola

Önskat en bebispulka med sån där bred kant nertill helt klart!

Vi har kvar den som Alma fick i julklapp första julen o den kommer Hedda få ha i vinter.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Hemlighet

La Lola skrev 2009-10-03 10:17:39 följande:

Önskat en bebispulka med sån där bred kant nertill helt klart! Vi har kvar den som Alma fick i julklapp första julen o den kommer Hedda få ha i vinter.
    Hur länge har dom en sådan?
    Blir det till att önska en ny nästa jul igen?
  • Näbbmusen

Min son hade en babypulka förra året och han blev 1,5 i slutet av januari. Det var perfekt när man drog honom för det blev så jobbigt att sitta upp i overallen och allting.. en vanlig är bäst i backen!

• dinana

Dottern hade babypulka tills hon var 1 år och det funkade alldeles utmärkt. Dock så hade vi typ bara snö två gånger det året.. sen bytte vi till en större pulka året därpå,, som var som ett mellanting mellan babypulkan och en vanlig pulka. Får se hur vi gör i år... antingen vi kör med den pulkan vi hade förra året eller om vi köper en ny vanlig pulka. Men det är bra om de hr högre ryggstöd...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • MammaTillDomFinaste

jag har köpt en med hög rygg till dottern, hon är 8 månader nu, det kommer ju bli jobbigt att sitta upp länge med alla kläder på sej utan stöd, dessutom så är ju inte marken hur sät som hellst, det går ju lite upp, lite ner, en knöl osv, då är ju det stödet bra åt ryggen!

• Muppmamma

Babypulka, de kostar dessutom bara ca 60kr så du kanske kan få en "stor" oxå

• Kodia

Hög rygg, helt klart! Den behövs nog nästa vinter med - det krävs mycket styrka att hålla sig upprätt vid ryck.

Lite OT: Min son var så stor till växten när han var 1½ att han inte fick plats i babypulkan, men klarade inte av en vanlig. Lösningen blev en snowracer. Då kunde han hålla sig i ratten när jag drog honom, och när det var dags att åka nerför åkte jag bakom.

• Hemlighet
    Kodia skrev 2009-10-03 19:16:57 följande:
    Hög rygg, helt klart! Den behövs nog nästa vinter med - det krävs mycket styrka att hålla sig upprätt vid ryck. Lite OT: Min son var så stor till växten när han var 1½ att han inte fick plats i babypulkan, men klarade inte av en vanlig. Lösningen blev en snowracer. Då kunde han hålla sig i ratten när jag drog honom, och när det var dags att åka nerför åkte jag bakom.
    Det kommer att bli en baby pulka i år och sen nästa år så får vi se.
    Kanske lite roligare att styra en snowracer än att bra sitta still
Svar på tråden Pulka till 7-8 månaders