• Iansmamma07

Jätte ont när bebis rör sej,stor bebis!?

Har sen någon vecka tillbaka fått jätt ont när bebisen rör på sej,ibland kan jag känna lite fel & tro att det är sammandragning som känns när bebisen riktigt trycker & det gör riktigt ont.
    Är snart 36 fulla veckor med andra barnet, jag upplevde aldrig detta med första barnet & då gick jag ändå över tiden 8 dagar.
    Varför gör det så himla ont när bebisen rör på sej ,(dum fråga kanske) klart det kan göra ont men det gör riktigt ont .. kan det vara en jätte bebis jag har i magen?

Skriv gärna en rad!

• Svar på tråden Jätte ont när bebis rör sej,stor bebis!?
  • jeaxx77

Det beror nog på hur bebisen ligger och var den sparkar snarare än att den är onormalt stor. Den kan sparka på ett revben tex.

• maximum

Min bebis låg på samma ställe i magen med fötterna så det blev som ett skavsår i mig. Så när han sparkade till så gjorde det skitont och kändes som ett sår som sprack och började blöda där fötterna var.
    Han var stor 53 cm och 4565 gram.

• Becko

jag får också jätte ont ibland när bebisen spjärnar emot.. Men det ligger och trycker mycket på samma stället.. Min barnmorska tror jag väntar en liten bebis men det återstår att se =)

• Iansmamma07
    jeaxx77 skrev 2009-10-03 10:21:12 följande:
    Det beror nog på hur bebisen ligger och var den sparkar snarare än att den är onormalt stor. Den kan sparka på ett revben tex.
    Den ligger med huvudet neråt & är på G att fixera sej ,så den sprakar ofta mitt på magen & det gör verkligen jätte ont..
    Sparkade förut mkt på revbenen på vänster sidan men nu är det mitt på magen & det gör nog fasen ondare.
  • 3 barns mamma84

Med min 1:a barn så var det inget jobbigt allt och jag hade inte jobbigt då den rörde sig och höl på och ja det var inga sparkar heller en lugn flicka
    Hon var ju också normal stor på 4140g och 52cm v 41+1

Men när jag väntade 2:a barnet hade jag väldigt jobbigt varända gång han skulle sparka så var det jobbigt och tufft och det gjorde ont.
    Och när han sparkade så hängde hela min kropp efter.
    Fast jag bara satt ner på soffan och han började sparka så började jag vingla till.
    Haha ja det var liiiite jobbigt.
    Han vägde 5,810g och var 62cm

• Hädvigg

Det har gjort ont i slutet av graviditeten med båda barnen.

1:an var lång (54 cm) och sparkade hela tiden mot samma ställe på revbenen, det började kännas som ett blåmärke.

Den jag har i magen nu (v. 39) ligger inte likadant, men trycker mot urinblåsan och ibland gör det hemskt ont när hon sparkar mitt på magen. Jag tror det kanske har att göra med hur aktivt barnet är och var det träffar med sina sparkar.

• Iansmamma07
    3 barns mamma84 skrev 2009-10-03 17:34:25 följande:
    Med min 1:a barn så var det inget jobbigt allt och jag hade inte jobbigt då den rörde sig och höl på och ja det var inga sparkar heller en lugn flicka Hon var ju också normal stor på 4140g och 52cm v 41+1Men när jag väntade 2:a barnet hade jag väldigt jobbigt varända gång han skulle sparka så var det jobbigt och tufft och det gjorde ont.Och när han sparkade så hängde hela min kropp efter.Fast jag bara satt ner på soffan och han började sparka så började jag vingla till.Haha ja det var liiiite jobbigt.Han vägde 5,810g och var 62cm
    Oj nästan 6 kg det var inte dåligt :P Måste vart jobbigt att få ut honom vid förlossningen?
    Har en bekant som fick barn med likanande vikt hon hade det lite jobbigare att få ut honom har jag för mej. Gick du över tiden mycket med andra barnet?
  • 3 barns mamma84
    Oj nästan 6 kg det var inte dåligt :P Måste vart jobbigt att få ut honom vid förlossningen?Har en bekant som fick barn med likanande vikt hon hade det lite jobbigare att få ut honom har jag för mej. Gick du över tiden mycket med andra barnet?
    Jag gick över med dottern 9 dagar och med sonen 10 dagar.
    Fick planeradsnitt med sonen pågrund av att han skulle väga enligt tillväxt 4885g men jag var öppen 2½cm men tappen var omogen.
    Han var svår att få ut med snittet med och det var jobbigt för dem att få ut honom med.
    Jag häl på att dö natten efter snittet pågrund av att han var så stor när han kom ut.
    Så om jag skulle ha fött honom ja då skulle det ha gått mkt illa för honom och mig.
  • Iansmamma07
    3 barns mamma84 skrev 2009-10-04 16:09:52 följande:
    Jag gick över med dottern 9 dagar och med sonen 10 dagar.Fick planeradsnitt med sonen pågrund av att han skulle väga enligt tillväxt 4885g men jag var öppen 2½cm men tappen var omogen.Han var svår att få ut med snittet med och det var jobbigt för dem att få ut honom med.Jag häl på att dö natten efter snittet pågrund av att han var så stor när han kom ut.Så om jag skulle ha fött honom ja då skulle det ha gått mkt illa för honom och mig.
    Fy vad läskigt. Tur att allting gick bra & att även trotts snittet att det var planerat.. Kan tänka mej att det skulle vara otroligt svårt att få ut en så stor bebbe vanliga vägen.
  • 3 barns mamma84
    Fy vad läskigt. Tur att allting gick bra & att även trotts snittet att det var planerat.. Kan tänka mej att det skulle vara otroligt svårt att få ut en så stor bebbe vanliga vägen.
    Det skulle ha ju gått illa det var bra att dom tänkte att det kunde ha varit en större en 4,885g som tillväxt vissade liksom.
    Så det kunde ha gjort att det skulle ha satt igång mig vissa tänker ju att det kan vissa mer än det igentligen inte är men för mig har båda två varit större än tillväxt vissat.
    Hoppas nu att tredje inte blir lika stor herregud då vågar jag inte bli gravid längre ju
  • wedding2009

Jag är 36 fulla veckor på torsdag, och har precis sammaproblem som TS. Gör riktigt ont till och från, och har en bebis som rör sig väldigt mycket. Den ligger i säte och sparkarna som kommer neråt är så hårda att jag bara rycker till. En hemmasnickrad teori är att eftersom bebis legat i ungefär samma ställning hela tiden, och dessutom varit väldigt aktiv, har gjort omgärdande organ/muskler ömma av konstanta utfall. Känner mig överhuvudtaget rätt öm i nedre delen av magen, coh gjorde en gynundersökning i fredags som gjorde sjukt ont jämfört med hur det brukar kännas...

Svar på tråden Jätte ont när bebis rör sej,stor bebis!?