• Yonna

Snart 1 år, förkyld i över en månad!! Går det aldrig över..?

Min dotter (snart 1 år) har varit förkyld i över en månad nu!! Inge feber, bara snor snor snor och hosta! Vi har kollat henne hos läkaren, det var för två veckor sen, men det var inget... Hon har fått en del tänder under tiden, nu misstänker jag att det kan vara en till på g. Men är det vanligt att man är snorig så här länge???

(Vi har använt nässpray, men inte mer än man får. Koksalt kör vi också med.)

/Jonna

• Svar på tråden Snart 1 år, förkyld i över en månad!! Går det aldrig över..?
  • Yonna

Puff...

Nån mer som haft barn som är snoriga länge?

Bara undrar om det är "normalt"...

• Lindha79

Hampus var förkyld i 9 veckor, han hostade hela tiden. Jag sökte för det, men det var först vid tredje sökningen de kollade om det var astma. Nu var det juh det.

Men sök för det, fråga dom om de inte kan kolla om det är astma.

Inte kul alls när de små är sjuka så länge.....

Hoppas det ordnar sig!

• Vikmyran

vi hade samma problem på bvc sa dom bara avvakta det är vanligt att små barn är förkylda länge. Men till slut så blev jag förbannad och tvingade vår husläkare att skicka
    en remiss på barn och efter ca 1v ringde dom å sa att vi fått en tid för å kolla astma och allergi. Gissa om jag blev arg när det visade sig vara astma tänk om dom kollat det på en gång va många vak nätter vi sluppit. Stå på dig å ge dig inte förrän dom kollat ordentligt vad det kan vara

• Yonna

Nä... vad tråkigt! Har haft i bakhuvudet att det kan vara astma, allergi...

Men nu hostar hon inget på nätterna och jag behöver inte använda lika mycket nässpray/koksalt. Fast näsan rinner fortfarande! Hur var det för er som har astma/allergibarn? Hur var snoret då?

Och så en grej till, finns det barn utan astma/allergi som varit förkylda länge? (hoppas! )

Tackar!

• mor33

En förkylning kan hålla i ett par veckor, men ibland så får de ytterligare förkylning innan den första försvunnit och kan då hålla på ännu längre.
    Jag har en dotter (15 mån) som ofta är snorig, från oktober till maj var hon förkyld i två-tre veckor, frisk en vecka, förkyld två-tre v frisk en v, osv osv.
    Har också varit lite orolig för allergi, men eftersom hon var kanonfrisk hela sommaren så är det ju inte det.

Du får se det positiva i att hon i alla fall bygger upp sitt immunförsvar.

• Yonna

Ok. Pratade med bvc och hon lugnade mig också med att förkylningar kan sitta i lääänge... Ja, hoppas det går över snart då!

• nattinattio

förkylningarna kan komma tätt så man hinner inte blir frisk från första innan man har andra.. men blir barnet oftast så långrdagit sjukt så är det säkert förkylningsastma å är det inte det så kan dessa medeciner hjälpa i allafall.
    vår dotter har ingen astma eller alergi men blir lätt sjuk å ofta , så när hon blir sjuk så ger vi pulmicort (typ astma medecin) så att vi får fortare avslut på förkylningen, de nya bakterierna fastnar då inte lika lätt osv..

• Venus
    Min son har infektioner ganska ofta... Han fick en antibiotikakur när han var 14 månader och var itne förkyld på hela sommaren... Men så började dagis igen och ja Nu är vi nog inne på förkylning nummer 3 sedan början på augusti...
    Har en dotter på 4 år hemma, och vi smittar ner varandra hela tiden här, det går runt runt ibland...
    Här är det ingen astma eller allergi, han är kollad... Är själv astmatiker och allergiker så jag känner igen det mesta vid det här laget... Falsk krupp har han dock...
    Hoppas det går över snart, tandsprickning kan göra immunförsvaret nedsatt och på så sätt är det lättare att få tillbaka en infektion...
Svar på tråden Snart 1 år, förkyld i över en månad!! Går det aldrig över..?