Dumt att köpa bilbarnstol på ,tex blocket?
Är de dumt att köpa en bilbarnstol beg? Inte så beg att den är väldigt gammal. utan kanske en stol som har använts i några gånger köpt iår t.ex?
Är de dumt att köpa en bilbarnstol beg? Inte så beg att den är väldigt gammal. utan kanske en stol som har använts i några gånger köpt iår t.ex?
jag hade tänkt att köpa en på blocket, men har nu ändrat inställning. man vet ju inte om den är krockad. sen kan man ju fråga sig varför de säljer sin nya bilstol, oftast är de ju några år gammal när man säljer dem. så för oss blir det en ny
Jag skulle inte våga det pga oärliga människor.
Jag skulle aldrig köpa en bilbarnstol/babyskydd på blocket. Har stolen varit med om en krock tror jag att säljaren mycke väl kan ljuga.
Jag skúlle inte köpt beg om det inte var av en nära vän/släkting. Köper gärna beg annars men chansar inte när det kommer till säkerheten. Bättre att köpa andra saker beg och spara pengar på så sätt o lägga dem på en ny bilstol.
Håller med andra Köpter inte beg på blocket på just säkerhetsriskerna Men av familj och nära vänner hade jag inte haft problem att köpa/låna av. första babyskyddet har man ju inte så himmla länge ...
Är verkligen en vän av begagnat!
Men, undantaget är bilbarnstolar. Köper endast begagnat om det är av en släkting eller nära vän som jag känt lika länge som stolen funnits i deras ägo.
Hej jag köpte min beg. De ända som man ska tänka på att när man köper beg att kolla den noga så den inte är krock skadad. Annars är de de inget fel att köpa beg..
Skulle inte heller köpa bilbarnstol begagnat om det inte var av någon jag kände väl. Det är ju omöjligt att vara säker på att den inte är krockad.
Bilbarnstolar har vi köpt nya, eftersom det inte fanns någon som var tillräckligt ny i omgivningen.
Jag skulle nog inte köpa begagnat, om det inte var utav någon vän jag känt längre än vad stolen funnits i dess ägo.
Men däremot har jag sålt en akta duoflex på blocket, som sonen växte ur. Knappt använd då vi inte har egen bil.. i fint skick, aldrig krockad, tappad, lekt i osv.. vi sålde den i köpte en ny bakåtvänd eftersom sonen inte en fyllt 3 men nått maxvikten..
Nu har vi en two way plus i nästan nyskick. man ser lite på tyget att den är tvättad en gång, thats it. den stolen ska vi lägga ut på blocket någon dag.. eftersom sonen nu blivit för stor, och får längre inte plats bakåtvänd. Nu är det dags för framåtvänd bältesstol.
men iaf.. man vet ju själv vilket skick man säljer sina saker i.. alla är inte lika ärliga, men ibland får man lita.. det finns ju dom som inte har pengar att kunna köpa nytt, inte ens bilstolar.. som gärna tar emot 10år gamla stolar.. Nej tack, då köper jag hellre en lite nyare på blocket, OM kvitto finns kvar. (tyget är ju lätt att byta ut så stolen ser nyare ut)
Det kanske det är (dumt alltså), men vi köpte en begagnad bilstol till dottern ändå. Den ska bara användas i min mammas bil, kanske max 10 gånger per år kortare resor. Jag vill inte lägga ut flera tusen kronor på en ny stol som bara ska användas så lite, de pengarna kan jag använda till mycket annat till dottern. Sen är det ju ingen garanti att vi inte krockar just den gången vi faktiskt råkar få skjuts av mamma, men det finns inga garantier i livet.
Jag vågar inte köpa bilstol på blocket, man vet aldrig om de är krockade. Skulle dock kunna tänka mig att köpa av en kompis kompis eller sådär, men ingen okänd.