Gran Canaria runt jul?
Undrar hur vädret är på Gran Canaria vid jul?
Är det solsäkert då? Kan man bada i havet? Sitta ute på kvällarna i klänning utan att frysa?
www.ulrikagillstedt.blogg.se
Undrar hur vädret är på Gran Canaria vid jul?
Är det solsäkert då? Kan man bada i havet? Sitta ute på kvällarna i klänning utan att frysa?
www.ulrikagillstedt.blogg.se
Ca +21 Natten +15 vattnet ca +20
www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Spanien/GranCanaria/Pages/default.aspx
Hyfsat solsäkert
Bada i havet-njae, helst uppvärmd pool faktiskt.
Sitta ute om kvällarna-en kofta behövs, det blir ruggigt när solen försvinner.
Har varit där förra vintern och för 3 år sen.
Hade då 1dags regn och resten helt ok svensk sommar
vilken fråga!
vad tror du om vädret runt midsommar i sverige nästa sommar?
vem kan spå vädret?
på vintern är vädret väldigt osäkert på kanaris dvs som vädret i sverige på sommaren..
förra vintern var vi iallfall 3 veckor på canaris under jul å nyår en vecka hade vi flees jackor även på dagen frös som galningar på kvällen.. (även om det vart 16-17 c men blåste som fasiken så det vart kallt) en annan vecka gick vi med chorts på kvällen..
många andr avintrar har det vart likadant alltså väldigt olika...
men bada i havet, hmm nej normalt gör man inte det men det finns de som gör det de finns de som badar i isvak här hemma oxå..
de flesta vill ha uppvärmd pool då de incke uppvärmda håller ofta ca 16-18 c beroende på vädret så klart..
Om jag vetat att vädret skiftat så hade jag nog inte ställt frågan....
Men tack för ditt svar, NU vet jag iaf.
Jag har varit på Gran Canaria och firat jul två gånger, vi bodde på södra delen av ön första gången(arguineguin) och där var vädret bra, krinng 24 grader och sol, andra gången var vi i sam augustin och det var mulet och trisst hela resan, vi fick då veta att det är STOR skillnad mellen södra udden av ön och kusterna uppåt. Så om ni håller er kring Puerto rico osv bör det vara bättre solchanser!
/Erica
www.metrobloggen.se/richielife