• Anonym (konstant orolig)

Gravid V 9 blöder färskt blod =(

Känns så orättvist det här att man kanske håller på att få ett missfall till.Har ett MA i bagaget tidigare i år...
    Har upptäckt blod på pappret från o till nu i 2 veckor. Trots ett lyckat VUL i v 7 med ett tickande hjärta kan ja inte slappna av.
    & så idag, färskt rött blod på pappret.Fått tid för VUL igen på tis...

Känns som det här håller på att ta över mitt liv, denna ständiga oro.Känns som man väntar missfall inte en liten..............

Ngn som varit med om samma o hur gick det?
    Känns som om hela världen kommer rasa om det är ett missfall igen, tror inte ja klarar av att gå igenom det igen.

• Svar på tråden Gravid V 9 blöder färskt blod =(
  • Anonym

Åå stackars dig jag har varit med om detsamma men i v 11 och ganska mycket blod.
    Födde en hälsosam liten krabat i v 41. Allt gick bra men jag kommer verkligen ihåg känslan, så fruktansvärt.
    Jag vill minnas att jag fick en förklaring på blödningen att ägget hade fäst långt ner i livmodern och att man då kunde bli mer lättblödande.

Kram

• Marleen

med min son (min första grav) Blödde jag konstant nästan var dag nånting, från v5 till v35ca..... jag hade känsliga slemhinnor och lite cellförändringar som gjorde detta. men min dotter ( min andra grav) blödde jag från och till i början av grav.... och nu med trean så blöder jga inget än så länge iaf.....

så de behöver inte alls vara nått MF som är på G....

lycka till

• Anonym (konstant orolig)

Precis såna här berättelser ja behöver höra, tack snälla...
    Känns som man håller på att bli knäpp i huvudet av allt. Blöder mer denna gången än sist när ja fick MA så e ju lite svårt att tänka pos. Fick ingen förklaring på VUL:et i V 7 varför ja blödde, dom kunde bara se att där låg lite vätska som just då inte påverkade graviditeten ialf.
    Ska försöka hålla hoppet vid liv ialf. tills ja fått göra mitt VUL.

• Jesster

Jag hade ett komplicerat MA bakom mig och var äntligen gravid igen och i v.10 började jag blöda, först brunt och sedan rött. Hjärtat stannade nästan på mig och oron höll på att äta upp mig. In på VUL som visade en sprallig liten sak med viftande armar och ben. Läkaren kunde se att det fanns en blödning men kunde inte se varifrån den kom.

En vecka senare började jag blöda igen som på mensens värsta dag ungefär. Förtvivlan igen och in å VUL. Då låg moderkakan ganska långt ner och hade stött i livmodermunnen när den växte vilket kan ge ganska stora blödningar. Men det var ingen fara

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Gravid V 9 blöder färskt blod =(