Plana bröstvårtor
Hej!
Jag är tyvärr utrustad med ganska platta bröstvårtor och tänkte höra om det är någon som har några bra tips på hur jag ska kunna amma min son. Min son är 18 dagar gammal och till en början ammade jag honom som vanligt men det gick inget vidare. Han fick inget bra grepp och de gånger han fick det tappade han ganska snart greppet och blev jättefrustrerad. Han gick ner ganska mycket i vikt och då började jag med amningsnapp och det var som natt och dag. Nu får han ett superbra grepp och äter jättebra. Det är ju dock lite meckigt med amningsnapparna, de ska tvättas och steriliseras och så ska man komma ihåg att alltid ha med sig dem så nu försöker jag att öva att han ska amma utan dem. Sonen gapar jättestort och ibland får han grepp om bröstet men sedan när han liksom ska ta en paus i klunkandet så glider bröstet ur hans mun och han blir väldigt frustrerad. Är det någon som har något bra tips hur jag ska göra? Oftast går det bra att greppa till en början när bröstet är torrt, men efter en stund när bröstmjölken rinner till och bröstvårtan blir fuktig så tappar han greppet. Självklart skulle jag ju kunna fortsätta med amningsnappen men var jag än läser om detta hjälpmedel så står det alltid att det ska vara "tillfälligt". Är det någon som har ammat sitt barn enbaft med amningsnapp under hela amningsperioden?