• Anonym

hemverket??

ställer min fråga här då jag känner förmånga här för att ha min fråga om försäljning av vår lägenhet öppet, då de inte är 100% än!

undrar om nån sålt via hemverket, där de bara tar 5000kr för allt!

x Hur funkar det?

nån som sålt via dom som kan hjälpa mig,när vi ska sälja, vill vi sälja med mäklare men vill inte betala en förmögenhet då vi vill kunna betala av hela lånet, och helst få lite över. då kvarvarande lån är på ca 880 000 och för att få ut så vi blir av med lånen måste vi få minst 930 000 för att täcka svenskfast övriga kostander och då får vi ingenting över... =/

så hemverket låter bra då de är billigt + att man får hjälp med marknadsföring osv..

så snälla ge mig ris&ros för de och så!

• Svar på tråden hemverket??
  • TigerlilyGbg

Hej!

Jag sålde min lgh via Hemverket och det funkade fint. Jag såg aldrig röken av någon mäklare, men de fixade alla papper och sånt som man behöver, så man slapp oroa sig för att missa något viktigt. Dessutom annonserar de på Hemnet, som man inte kan göra själv som privatperson.

Däremot får man fotografera lgh och ladda upp alla bilder på nätet själv, skriva ut objektsbeskrivningar och sånt på datorn och hålla i alla visningar plus åka till banken och skriva kontrakt och sånt på egen hand. Alltså, de skickar kontrakt och sånt till dig, men de följer inte med till banken.

Känner man att man fixar att dra det tyngsta lasset själv är det toppen, och för mig som sålde en liten lägenhet med liten vinstmarginal var det det bästa alternativet eftersom inte alla pengarna gick åt till mäklararvode.

Hoppas att det hjälper!

Svar på tråden hemverket??