• Lady Maria

Vagn, bärstol eller sele till 2,5 åring?

Vi ska åka med vår 2,5 åring till Kairo i november och mellanlanda i Europa. Hur ska vi göra för att inte riskera att tappa bort honom och för att inte behöva springa efter honom hela tiden?

Vagn vill han bara sitta i om det händer jättemycket, flygplatsen kan kanske vara OK, men då måste vi väl checka in vagnen.

Bärstol? Vi har en Patapum bärsele men han börjar ju bli lite tung, väger 16-17 kg.

Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Vagn, bärstol eller sele till 2,5 åring?
  • Meli

Jag känenr inte till bärselen, är det som man bär på ryggen och att det ändå är tungt?

Jag trro att bärstol är det sämsta alternativet. I dem sitter barnen så långt ut från kroppen samt att stolen väger massor så där knäcker ni nog ryggen.

VI hade bärsele till vår minsta, 1,5 år och sele till vårt mellanbarn, nästan 3 år. Men hon väger dock bara 12 kilo, så hon sitter i vår ERGO då pch då i alla fall. Men på flygplatsen när vi lämnat vagnen hade vi henne i sele.

• Lady Maria

Patapum Toddler som vi har är nog lite lik Ergo, man bär på ryggen och det ska gå att bära barn upp till 28 kg!

• Meli

Lady Maria skrev 2009-10-03 21:47:39 följande:

Patapum Toddler som vi har är nog lite lik Ergo, man bär på ryggen och det ska gå att bära barn upp till 28 kg!
    OK, men det kan ju inte bli bättre för ryggen i så fall, och tycker du att barnet är för tungt så att det blir jobbigt att bära så tror jag att du ska satsa på sele
  • resemamman

Jag hade tagit med mig Patapumen. Det är inga jättelånga stunder man bär på flygplatser, även om det kan kännas tungt. Se det som träning ! Vagnen måste ni nog checka in.

Ang bärstol så finns det många bärstolar som är väldigt sköna att bära i, jag bär själv min 17kg 3-åring lååånga stunder i vår MacPac. Den har fördelar över bärselen som att den har packutrymme etc. Bärsystemet på vår stol är lika bra som på en avancerad ryggsäck för tex fjällvandring. Tyvärr är Haglöfs bärstol den vanligaste på marknaden - och oxå den mest obekväma både för barn och bärare!

Svar på tråden Vagn, bärstol eller sele till 2,5 åring?