• CamillaG78

Bra mascara för raka fransar?

Jag behöver verkligen tips på bra mascaror! Mina fransar är verkligen spikraka. Dessutom står de rätt ut, inte det minsta böjda uppåt. Jag får kämpa med franstång och, i slutändan, massor av lager med mascara för att de ska hålla sig skapligt upprätt. Detta gör att jag avskyr att sminka mig eftersom att det tar sån tid och jag får sällan ett bra resultat. Jag behöver en mascara som torkar snabbt och blir riktigt hård.

Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Bra mascara för raka fransar?
  • Prizzi

lancome har en curl varian..as bra! lite dyr men kan vara värt det =)

• Tina83

lancome hypnose ska jag köpa från www.nordicfeel.se. 150 kr, dessurom gratis frakt. kommer alltid snabbt!

jag har också korta, raka fransar. hatar att sminka mig. mascaran tar en evighet att få till

• CamillaG78

Hypnose har jag testat, fungerade inte alls på mina fransar. Den som hittills har varit bäst är Loreals "cil architecht carbon gloss". Tyvärr så fick jag en svart skugga under ögonen av den och det är ju inte så kul att behöva torka sig under ögonen hela tiden.

Fler förslag?

• Marre79

Loreal lash architekt (osöker på stavningen) tycker jag är bra.

Hur är virtouse jämfört hypnose när det gäller lancome´s mascara?

• 86TiAn82
    Meemmee skrev 2009-11-23 13:16:02 följande:
    Vinn en bra julklapp, vibrerande mascara: fambabunovic.blogg.se/2009/november/pulse-per...
    Den har jag precis testat (har samma problem raka, spikraka ögonfransar som knappt går att böja) Och jag tycker den där sög apröv och överväger att lämna tillbaka den (om dom går med på det). Böjer man fransarna innan så gör den dom raka och försöker man böja efteråt försvinner den från fransarna. Så jag letar åxå efter en bra. Man vill ju ha fina ögonfransar, framförallt jag som sminkar mej varje dag undervintern för annars ser jag sjuk och trött ut hela tiden.
    Så jag vill åxå ha bra tips ^^
  • korthår

Vattenfasta mascarorhåller formen bättre (den du får med böjaren) Nackdelen är att den är svår att ta bort. Tycekr MF false eyelashes är bra på mina kort raka ögonfransar.

• iii

Jag använder vattenfast mascara, och böjer fransarna efter att jag tagit på mascaran (men innan de torkat helt för annars bryts dom ). Då får dom en hållbar böj garanterat!

Svar på tråden Bra mascara för raka fransar?