• viljan80

behöver hjälp med kattnamn

hej vi ska få en kattunge på söndag och har problem med att kommapå nåt gulligt men samtidigt tufft namn.
    min dotter vill att han ska heta hakuna matata (lejonkungen) men d vill vi verkligen inte lite jobbigt och ropa på det namnet!!

SNÄLLA hjälp mig med ett killnamn till en söt liten randig kattunge

• Svar på tråden behöver hjälp med kattnamn
  • Lolinondoda

- Truls

- Tiger

- Sigge eller Sixten

- Morris

- Jansson

- Lucifer

• flippertjejen

Jag har hört att kattnamn bör innehålla bokstaven S, då har katten lättare att uppfatta det. Vet inte alls hur mycket det stämmer men det är iaf en vanlig kattnamnsbokstav.

Vad sägs om Elvis eller Sixten?

Mina kompisar döpte sin lilla tik till Flisa, visst är det sött??!! Men det passar ju inte till en kille.

• FrogLeg

Hello Min katt heter Figaro och kallas Figge... Jag tycker det är både gulligt och tufft...

• Mymlan

Varför inte Sture eller Svante?

• Aihnoa

Vi hade en katt som hette Mys-Proppen Han var en uuunderbar katt med mycket personlighet

• mmonika77

Svartis heter vår och den som vi fick avliva hette Vippen. Egentligen heter de magicall ball och V.I.P-Ality (Very important personality)

• Sanna Marie

Jag tycker faktiskt det är fint med "vanliga" namn. Mina har även hetat Viktor, Oskar men även Josef som hela livet kallades Jossen.
    Jag gillar även Tiger som någon nämnde så det tycker jag passar på en liten randig kattunge.

Men ett kattnamn som vår gamla katt hette har jag aldrig hört någon annan heta förut. Han hette Emmett - efter professorn i "Tillbaka till framtiden".

• Indigo

Jag tog hand om en kattunge en gång som hette Sparky. Ett vanligt hundnamn egentligen men det passade honom för han var en riktig grekisk gatukatt och hur tuff som helst. Han jagade runt de större katterna och sopade till deras svansar... innan han somnade så sött på min huvudkudde.
    Ett tag funderade jag på att skaffa en Russian blue-kisse och döpa henne till Garbo. Tjusigt va? Bara pralinerna och glittertofflorna som fattas...
    Ni kanske kommer på ett bra namn när ni lär känna kissen lite bättre?
    Åhhh, vad avundsjuk jag blir... vill också ha en liten kisse!

Svar på tråden behöver hjälp med kattnamn