• fetsnygg

-vilka jobb har normala arbetstider?

Funderar på att söka nytt jobb, men min hjärna står still.. vilka arbeten har normala arbetstider, typ 7-16, 8-17? Just nu jobbar jag inom restaurangbranchen, och vi kör allt annat är normalt.. vissa nätter slutar jag runt halvfem på morgonen.

Eftersom jag tröttnat på att min familj så sällan umgås vill jag byta..

Har viss arbetslivserfarenhet, allt från lärarvikariat, personlig assistent till restaurangbiträde. Ingen särskild utbildning som är klar.. mer än gymnasiekompetens inom sam. Så, vad finns det att välja på?

• Svar på tråden -vilka jobb har normala arbetstider?
  • Neko

Lärare har väl normala arbetsdagar. Man börjar när eleverna börjar, kanske en halvtimme före om det är något personalmöte, och sedan slutar man kanske 2 timmar efteråt (planeringstid)? När jag arbetade som lärare var det så iaf. 8-17.

• thebettygirl

Frukost-lunchrestauranger har kanske inte helt "vanliga" tider med tanke på frukosten, men det kunde kanske vara något som ligger närmast tillhands om du vill jobba med liknande saker som idag. Annars på kontor som administratör, sekreterare, i reception eller liknande? På de företag jag har jobbat på så har de flesta som haft dessa tjänster inte haft några speciella utbildningar eller erfarenheter innan från området. Även vissa tjänster som lokalvårdare är en sådan sak som jag kan komma på, på rak arm. Sätt dig helt enkelt ner och kolla på de lediga jobb som finns så får du säkert en massa idéer! Och du, lycka till i ditt jobbsökande! Hoppas du hittar något du kommer att trivas med

• LilaRos

fastighetsskötare (7-16)
    hemtjänsten (8-16,30, var trejde helg. dagpersonalen på mitt kontor då..)

• fetsnygg

Tack för tipsen Lärare har jag dock lagt på hyllan, eftersom det aldrig kommer resultera i e fast tjänst när jag inte har kompetensen som behövs.

Ska söka de "dolda jobben" har jag tänkt.. eftersom ams och andra annonssajter inte har så mycket intressant just i min stad med omnejd

• Paincake

Butiksbiträde i mindre affärer, de har ju öppet vanligtvis mellan 10 och 18.
    Växeltelefonist.
    Receptionist.
    CSN-handläggare.

Lycka till!

• fetsnygg

tack för tipsen :) ska sätta mig och ringa runt lite i morgon

Svar på tråden -vilka jobb har normala arbetstider?