• MammaTillJulian

Konstant förkyld?

är de fler än jag som har barn som är konstant förkylda?

Min son började dagis i Juni (han blir 2 i december) o har sedan dess vatt förkyld jämt..
    Han har precis blivit kvitt en förkylning, o nu e han förkyld o hostig IGEN

Detta börjar bli en aning jobbigt.
    Är de verkligen normalt dem e förkylda sååå ofta?

• Svar på tråden Konstant förkyld?
  • Julia85

Min son var förkyld och sjuk i 1 ½ år! Han hade feber varannan vecka frisk i några dagar och sen sjuk igen. Han hostade så han kräktes i flera dagar i streck, gick ner i vikt jättemycket..
    Barn behöver få alla virus sorter så det bygger upp sitt immunförsvar!

Men nu när han varit på dagis i 1 ½ år så håller han sig "frisk", blir sjuk normalt många gånger alltså..

• MammaTillJulian

tack för ditt svar, då e de normalt trots allt haha :P

• UpsyDaisy

När min dotter började dagis var hon förkyld I ETT HELT ÅR!!!!! Jag tänkte att det hör KAN bara inte vara normalt!!! Men alla läkare sa till mig...det är normalt det är normalt det är normalt. Jag kände mig fullständigt åsidosatt och orolig för min dotter som verkligen var sjuk hela tiden!

Men sen hux flux ett år senare så blev hon frisk...och nu är hon inte förlyld längre och har inte varit det på ett bra tag. Märkligt det är.

Men det var verkligen ett jobbigt år. Mycket mycket jobbigt.

• Julia85

Ja, enligt läkarna (de otaligt många som vi träffat).. Har ju blivit ett antal besök på vårdcentralen, jourcentralen, bvc, akuten, barn medicin m.m.
    Fick läggas in med dropp då han hostade/kräktes upp allt han fick i sig då också vätska..
    Men helt normalt enligt läkarna då det bara var virus!

Nu har han varit frisk sen innan sommaren och jag har ritat ett antal kors i taket då han träffat förkylda och sjuka männikor, varit ledig från dagis i 6 veckor och komm tillbaka och har fortfarande inte varit sjuk..

Svar på tråden Konstant förkyld?