• Thotis90

Hur brukar er mage se ut innan mens?

Min mage brukar svullna innan mens, men den här gången tycker jag att den har svullnat lite väl mycket. Har även en kompis som tycker att min mage ser lite väl stor ut för att vara en mensmage (bild finns i galleri). Jag är på BIM-6 idag.

Min fråga är alltså: hur mycket brukar er mage svullna innan mens?

• Svar på tråden Hur brukar er mage se ut innan mens?
  • VulgusProfanum

Jag går upp rätt rejält i vikt dagarna innan mens och jag ser direkt gravid ut

Väldigt smickrande när man_inte_är det. *not*

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Thotis90
    VulgusProfanum skrev 2009-10-04 11:53:56 följande:
    Jag går upp rätt rejält i vikt dagarna innan mens och jag ser direkt gravid ut Väldigt smickrande när man_inte_är det. *not*
    När min mage svullnar brukar jag skämmas lite och försöka att dra in den så mycket det går så att folk inte ska fråga om man är gravid.
  • VulgusProfanum
    Thotis90 skrev 2009-10-04 11:56:21 följande:
    När min mage svullnar brukar jag skämmas lite och försöka att dra in den så mycket det går så att folk inte ska fråga om man är gravid.
    Du har den turen du att det går att göra
    Min mage den är redan innan rätt "go och gla´" så den får bara hänga till allmän beskådan

Hoppas du får ett stort plus på stickan!
    Spännande
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • beau89

Min mage kan också svullna lite vid mens, men det är när jag HAR mens, inte innan. Som den är nu, jag försöker hålla in den ibland, men det trycker i nederdelen av magen då och känns obehagligt! Har BIM runt den 10, det kan väl inte vara så att den växer redan såna fall:-O

• Thotis90
    beau89 skrev 2009-10-05 13:45:44 följande:
    Min mage kan också svullna lite vid mens, men det är när jag HAR mens, inte innan. Som den är nu, jag försöker hålla in den ibland, men det trycker i nederdelen av magen då och känns obehagligt! Har BIM runt den 10, det kan väl inte vara så att den växer redan såna fall:-O
    Vid min förra graviditet trodde jag 1 vecka innan BIM att jag trodde att jag började bli tjock. Blev då superlycklig när jag fick veta att jag var gravid. Nu är det dock lite svårt att se eftersom jag inte är lika smal som jag var då. Har gått upp 6kg.
  • telma64

jag brukar gå upp i vikt innan mens och humör brukar vara hemskt, magen brukar svälla och inga kläder känns sköna

• Reglementet

beau

Nej, du kan inte känna livmodern så tidigt, om du ens är gravid.

• Thotis90
    Reglementet skrev 2009-10-05 16:08:08 följande:
    beauNej, du kan inte känna livmodern så tidigt, om du ens är gravid.
    Wrong! Hon kan känna av livmodern. Jag fick mensvärk 1 vecka innan BIM, men eftersom jag var gravid så visade det sig att det var livmodern som växte. Så hon kan känna av livmodern redan nu om hon skulle vara gravid. Jag har själv känningar i livmodern. Får se i helgen vad det beror på.
  • beau89

Lite olika där, men det är nog som det mest individuellt! Jag tror iaf att man redan kan känna av att det blir större

• Reglementet

source

Nej, hon kan inte känna livmodern om hon trycker på magen. Den är inte tillräckligt stor för det.

Ont i livmodern kan man ha när som helst. Det är en muskel.

Svar på tråden Hur brukar er mage se ut innan mens?