• Superhero

Dockbärsele

nu har min tvååring snott vår bärsele och har den till sina dockor. vi kommer omöjligt få bära en bebis i den. nån som vet om det finns dockbärselar till rimligt pris nånstans? gärna liknande som dom riktiga, och är den krånglig att ta på och av med mycket spännen och knappar så gör det inget eftersom hon är van med det från den riktiga.

det är sjukt sött, men jag vill ju kunna använda selen till lillen sen.

• Svar på tråden Dockbärsele
  • Superhero

lite dyr. men tack för förslaget!

ingen som har nå mönster annars så man kan sy nåt själv?

• trädgårdstjejen

Jag fick tag på en beg. beco barnsele, den är jättesöt =) men den är nog inte billigast heller... Kanske sy en MT med spännen i barnstorlek?

• Catti41

Jag skulle nog också tipsa om att man syr en begagnad MT.

Min grabb bär sin docka på ryggen i en "sjal" som egentligen är mammas halsduk. :)

• Superhero

hm jo man kankse skulle kunna knåpa ihop nåt själv om man bara tänker efter lite. känns som att ju mer likt en riktig bb desto större chans att hon gillar sin mer än våran.

jag har tänkt att ha sjal också till den här bebisen så då skulle det funka jättebra med nå halsduksliknande. om jag o sjalen kommer överens så hon ser att det är så man gör. men mannen kommer ju fortfarande vilja använda bb:en.

det är ju otroligt gulligt, men så fort det dyker upp bebissaker så snor hon dom till sina dockor och sen är det omöjligt att ta bort dom från henne. i helgen köpte jag en fleeceoverall till bebben som hon fick syn på innan jag packat undan den. nu tillhör den hennes docka. gömde den igår, men imorse letade hon överallt efter den så jag hade inte samvete att ha den gömd. får införskaffa ny overall till lillen.

ska ta o kolla upp det där med sjalbarn också. tack för förslaget.

• Pyttismamman

Jag har för mig att jag såg bärsele till dockor på Toys r us för ett tag sen. Du kan ju titta där om du har någon i närheten?

Svar på tråden Dockbärsele