Kan man tvätta skor i tvättmaskinen, eller..?
Eller hur gör man skor rena igen efter att ha varit ute i all slags väder..?
Om man kan tvätta i maskin, tvättar man då med eller utan tvättmedel?
Eller hur gör man skor rena igen efter att ha varit ute i all slags väder..?
Om man kan tvätta i maskin, tvättar man då med eller utan tvättmedel?
Så gör alltid jag och mina bekanta.
Däremot stötte en av mina vänner på problem nu förra veckan och reklammerade till butik som förstås sa att man absolut inte får tvätta dem i maskin!!!
Men vi brukar göra det
Beror ju på vad det är för skor. Är det ett par tygskor - javisst. Skinnskor - nope.
Jag tvättar mina Converse i tvättmaskinen med lite tvättmedel, inget sköljmedel. Viktigt att torktumla skorna efteråt, annars luktar de apa.
Vissa skor går att tvätta i maskin! T ex Kuoma-stövlar och vissa gympadojor.
Det jag tänkte på är i huvudsak vinterskor.
Det gör jag ibland, då vi har ett spec program på tvättmaskinen just för skor.
Lånar tråden lite och frågar en sak om annan tvätt.
Idag köpte jag fyra bordstabletter och jag undrar om jag ska tvätta de i kulörmedel eller vittvättmedel... =/
De är helt vita på undersidan, men översidan är det massor av blommor och blad på...men bakgrunden är vit.
Jag tvättar barnens gympaskor och vinterkängor i maskinen när dom är leriga och skitiga och de har gått bra hitills iallafall. Jag tvättar på 40 grader med tvättmedel. Är jag lite osäker på om skorna tål tvätt så kör jag dom på 30 grader med låg centrifugering me tvättmedel.
vanliga gympaskor tvättar jag ofta i maskinen och de blir som nya
med tvättmedel ja, men sköljmedel brukar jag inte använda
vinterkängor brukar också funka jättebra för mig
Jag tror jag hade sönder skorna.. Sulen lossnade från skon, helt fram på skorna. Shit happens, men lite tråkigt var det. Då har jag försökt dock ;)
Och inte bara gick skorna sönder, utan hela torktumlaren blev jättskitig. Är jag verkligen den enda som klarar av att få det så fel hela tiden? ;)
Kan ju även säga att det beror lite på skon. Skor av modellen du visade håller ju generellt en högre kvalitet än liknande från ex. Skopunkten/Dinsko och de kanske inte alltid klarar av en tvätt.