• Anonym (Ont)

Ont i ena sidan av halsen, och ond och stel nacke!?

För 4 dagar sedan fick jag ont i halsen, den var supersvullen på ensa sidan och hade en grym huvudvärk. Feber vet jag inte om jag hade.

Nu dessa 4 dar har det inte gått över i halsen, och idag vaknade jag och halsen gör FRUKTANSVÄRT ont på höger sida. Det går från halsmandeln , upp i nacken, nacken är dessutom helt stel som nackspärr och gör ont.

Tänkte när det kom först att det var influensan, men har inga andra symptom. Vad kan detta vara?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Ont i ena sidan av halsen, och ond och stel nacke!?
  • Anonym

Vet inte, men vill tipsa om att du kan ringa sjukvårdsupplysningen. Sök på eniro så hittar du numret dit.

• pyretochbönan0809

ring 1177 tycker jag! lika bra att kolla upp det. Har tyvärr inga andra svar men huvudvärk+nackstelhet SKA kollas upp.

Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade Karna 15/8 -09
  • gaffsan

Håller med de andra ,sök läkare . Lycka till {#lang_emotions_smile}

• Anonym (Ont)

Okej, tack alla. Ja nu har det blivit ännu värre, kan inte ens stå nästan allt bara snurrar, har INGEN energi i kroppen alls...

Ska ringa och se vad dem säger. MÅSTE vara ok till onsdag, då ska jag på en viktig begravning som jag inte kan missa. Så är det någon infektion eller nåt måste jag ju få bukt på den snarast.

• Lana

Låter som när jag har fått halsfluss,är mandeln svullen?

• Anonym (Ont)

A, den är svullen..

Lana skrev 2009-10-04 19:54:57 följande:
    Låter som när jag har fått halsfluss,är mandeln svullen?
  • Lana

Om det hade varit på mkig så hade jag misstänkt halsfuss.men man får ju olika och det kan ju vara annat också.har du ringt sjukvårdsupplysningen?

Svar på tråden Ont i ena sidan av halsen, och ond och stel nacke!?