• Jalica

Varmluftsugn - hjälp!!!

Har köpt en ny spis med varmluftsugn (och vanlig). Ska fixa lite mat nu, tänkte göra grönsaker i ugnen MEN vad ska jag ställa in spisen på:
    Varmluft
    Varmluft o nedre värmare
    grill o fläkt
    nedre värmare o fläkt
    grill
    vanlig värmning

Vilket ska jag välja???
    Fattar ingenting och e super hungrig.

• Svar på tråden Varmluftsugn - hjälp!!!
  • ElinOlsson

Jag hade valt varmluft. Ha aningens svalare än du brukar. Kolla maten undertiden och ändra om det behövs.

Lycka till och smaklig måltid!

• sunshine03

jag har en sån ugn oxå..

jag skulle valt vanlig ugn...

jag använder bara varmluften när jag gör flera saker samtidigt.. t ex två plåtar med ugnspannkaka.. el bakar bullar (två plåtar samtidigt)

• SVejsan

Skulle snarare tittat i den stort sätt obligatoriska receptsamlingen i manualen och kört på de rekommendationerna, brukar vara några sidor med typexempel...

Hur har du annars tänkt och använda din finessrika ugn

• Jalica
    SVejsan skrev 2009-10-05 13:46:12 följande:
    Skulle snarare tittat i den stort sätt obligatoriska receptsamlingen i manualen och kört på de rekommendationerna, brukar vara några sidor med typexempel...Hur har du annars tänkt och använda din finessrika ugn
    men det står inget om grönsaker/potatis i ugnen i den....
  • Emiliia

jag kör alltid nästan oavsätt vad ja gör i ugnen, på varmluft och uppe o nere värme, först testade ja med bara varmluft, och de funkar ju superbra, men de blir ingen färg på tex, lassangen...

så du får pröva dej fram, men de är ett bra köp iallafall, och de går fortare än vanligt oxå... lycka till

Svar på tråden Varmluftsugn - hjälp!!!