• LAV0LINA

Hur länge använda samma napp?

Hur länge kan man använda en och samma napp till sitt barn? Fick höra 3 månader, stämmer det?

• Svar på tråden Hur länge använda samma napp?
  • Lena

Det beror på material. latex blir tex skört med tiden medan silikon har knappt någon tidspåverkan.

• LAV0LINA
    Lena skrev 2009-10-04 19:27:40 följande:
    Det beror på material. latex blir tex skört med tiden medan silikon har knappt någon tidspåverkan.
    Ok, vi har bara silikon, tösen föredrar det.
    Man sliter ju och kollar dom så dom inte är nötta, men bör man ändå kassera dom efter en viss tid?
  • Lena
    LAV0LINA skrev 2009-10-04 19:29:46 följande:
    Ok, vi har bara silikon, tösen föredrar det. Man sliter ju och kollar dom så dom inte är nötta, men bör man ändå kassera dom efter en viss tid?
    Nej då behövs det inte men det kan ju vara läge att koka dem då och då.
  • Thesso

Jag håller med. Vi kollar dom bara så det inte har gått sönder något på den och sen är det bara till att koka.

• Limefrukt

Silicon slits lättare än latex är vad jag hört. Jag har hört att man ska byta efter 2 månader....
    Men sen finns det ju olika storlekar på napparna beroende hur gammalt barnet är, så det är väl ändå läge att byta då?

*~*~* Vilken tur att Skruttan också gillar grönt *~*~*
  • Thegran

vi byter iaf varje månad, och kokar varje vecka.

• Lena
    Limefrukt skrev 2009-10-04 20:58:13 följande:
    Silicon slits lättare än latex är vad jag hört. Jag har hört att man ska byta efter 2 månader.... Men sen finns det ju olika storlekar på napparna beroende hur gammalt barnet är, så det är väl ändå läge att byta då?
    Vi bytte nappar när lillan blev 4-6mån hon 15mån nu och har inte gjort sönder någon av silikonnappparna. Däremot har vi fått köpa nya eftersom napparna försvinner ibland.
  • Limefrukt
    Lena skrev 2009-10-04 21:02:07 följande:
    Vi bytte nappar när lillan blev 4-6mån hon 15mån nu och har inte gjort sönder någon av silikonnappparna. Däremot har vi fått köpa nya eftersom napparna försvinner ibland.
    OJ, håller de så länge! De skriver väl på frp att man ska byta ofta för att få sälja fler då?
    *~*~* Vilken tur att Skruttan också gillar grönt *~*~*
  • logg81

Min tös har haft en del av sina nappar i 2 år. En har blivit sliten i gummit och några andra har försvunnit...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur länge använda samma napp?