• Joico

Lite frågor om inpackning

Hej!

1. Jag börjar med att undra hur det är med inpackning och balsam. Vissa säger att man ska ha balsam efter inpackning för att stänga hårstrået (eller nåt sånt) och vissa säger att man förstör hela grejen med inpackning om man har i balsam efteråt. Vad är sant??

2. Jag undrar också hur man kan göra med inpackning i håret vid benan.. man ska ju använda balsam och inpackning enbart i längderna, men behöver inte håret "på huvet"/vid benan också inpackning?

3. Ger inpackningen bättre effekt om har den i flera timmar alt. sover med den, än om man bara har i den rekommenderad tid (brukar vara 1min, 5min..) enligt förpackningen?

Tack på förhand

• Svar på tråden Lite frågor om inpackning
  • Hårexperten

Hej!

1- Visst går det bra att använda balsam EFTER en inpackning.
    Däremot så sluter man som du säger strået när man använder både inpackning och balsam, så att ta i balsam innan en inpckaning är ungefär som om man inte gjort någon inpackning.

2- OM du har ett preparerat hår så som färg eller blekning etc. så kan du sätta inpackning från botten till topp. Är det ett naturligt torrt hår så räcker det med längderna.

3- Tiden som är rekomenderad är minimum tiden, brukar själv sova med inpackning när jag känner att det behövs, och upplever själv att det blir bättre ju längre man har det i.
    Kanon att ta i lite inpackning innan solande på sommaren.

Svar på tråden Lite frågor om inpackning