• Anonym (Kaffedraken)

    Vinterjacka eller skidjacka åt 4-åring - vilken skulle du välja?

    Hejsan!

    Jag funderar på 2 olika jackor inför vintern till mina tvillingflickor på 4 år. Den ena jackan, som i mina ögon verkar bäst, är en skidjacka men min mamma tror den kan bli för pylsig åt barnen. Länken till den jackan kommer här:

    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232873&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

    Den andra jackan, som mina föräldrar tycker borde räcka är denna (är den måntro ändå den bästa?):

    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232738&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

    Är bosatt på västkusten 5 mil norr om Göteborg så här är ju minst sagt blåsigt emellanåt. Ska tillägga att när det blir ändå kallare kommer barnen ha vinteroveraller men innan dess är det ju käckt om de kan ha vinterjackor. Båda flickorna går på förskolan. Vore otroligt tacksam för råd och tips.

    M V H

    Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005 och Timmy född 09-2009

  • Svar på tråden Vinterjacka eller skidjacka åt 4-åring - vilken skulle du välja?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle nog välja den förstnämnda ovan. Förutsatt att den har ordentligt snölås i midjan..


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle inte köpa en jacka utan att känna på den först. Men om jag får lov att välja utifrån bilderna skulle jag absolut ta den första, för att det på bilderna ser ut att vara en bättre jacka.

  • Anonym (Kaffedraken)

    En skidjacka är ju en tunnare smidigare jacka, gjord för aktivitet/rörelse. Den är ju inte supervarm direkt men räcker oftast gott och väl om man har en lös fleece för de riktigt kalla/råa dagarna.
    Jag tycker att den första jackan, dvs skidjackan ser bäst ut men det är ju himla svårt att avgöra bara genom att se en bild.

    Om det nu är på ellos du vill handla så har de en annan jacka som jag tycker faktiskt verkar bättre ändå, det är en fodrad mer skaljacka med isatt fleece i

    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=232737&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

    Den kan man ju änvända sen tidigt i vår också. utan fleecen och sen bara använda fleecen i sig när det blir varmare.

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag vill inte vara dum, men jag tycker ingen av jackorna var fina. Tyvärr.


    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Anonym (Kaffedraken)
    AnniPanni skrev 2009-10-04 20:40:42 följande:
    En skidjacka är ju en tunnare smidigare jacka, gjord för aktivitet/rörelse. Den är ju inte supervarm direkt men räcker oftast gott och väl om man har en lös fleece för de riktigt kalla/råa dagarna. Jag tycker att den första jackan, dvs skidjackan ser bäst ut men det är ju himla svårt att avgöra bara genom att se en bild. Om det nu är på ellos du vill handla så har de en annan jacka som jag tycker faktiskt verkar bättre ändå, det är en fodrad mer skaljacka med isatt fleece i www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=# Den kan man ju änvända sen tidigt i vår också. utan fleecen och sen bara använda fleecen i sig när det blir varmare.
    Var också inne på den jackan men tyvärr finns bara en av färgerna i mina döttrars storlek och leverans kan inte ske förrän 10 dec.
Svar på tråden Vinterjacka eller skidjacka åt 4-åring - vilken skulle du välja?