Hur känner man sig när man har låg ämnesomstättning?
Usch, va jag känner mig låg...
Har börjat att fundera i banor runt omkring låg ämnesomsättning och om det är i det facket jag passar in. Ni som "lider" av detta, hur upptäckte ni det, hur mådde ni innan ni ev började medicineras?
Jag tog för några år sen, kanske 5-7 år, prover, dessa THS eller vad de hette, minns inte... Men de visade inget. Eftersom jag då misstänkte detta eftersom jag bara ökade i vikt hela tiden, spelade ingen roll vad ajg gjorde eller åt, det bara gick uppåt.
Jag uppsökte en alternativmedicinerare i ett annat ärende och denne vill inte hjälpa mig med det jag sökte för i första hand då han såg att min kropp var på väg utför och han sa, av att bara titta på mig, att jag hade låg ämnesomsättning.
Nu har jag inte tänkt på detta under alla år, men den senaste veckan så känner jag mig heelkonstig! Har ett tryck fram/obehagskänsla på halsen, inte ont i halsen, känns som om pulsen sitter på utsidan av halsen. Har ständig huvudvärk (har aldrig ont i huvudet), ständigt trött så jag klarar nästan inte av mit jobb, är sur, tvär och humöret räcker inte till för nått spelrum alls. Min son får klara sig själv, min man får fixa allt.
Jag är darrig, fryser om händer och fötter men är jättevarm i ansikte och på halsen och den senaste månaderna BARA gått upp i vikt och det är inte lite heller. Går dock på Friskis.
Mina symtom blir värre om jag inte ätit på länge... Sköter dock mattider och sånt.
Vad säger ni? Vad är det för symtom jag har? Kan det vara det jag misstänker?
OCH ja, jag vet att det är bra en läkare som kan diagnostisera mig, men va bara nyfiken på vad ni andra kännt.