• julanta

ont i tungan - vad tror ni?

Hej, vaknade för snart en timme sedan och kan inte somna. Har jätteont i bakre tungan, så fort jag rörden så drar sig det onda mot öronen och bak i nacken.
    Med ont så menar jag inte "förkylnings-ont" utan jag har JÄTTE-ont. Ringde sjukvårdsrådgivningen men de sa att jag skulle avvakta, har ingen feber så vad skulle detta vara...? Det undrar jag också, när jag börjar gråta varje gång jag rör tungan och ska svälja...

Har haft massa blåsor på min tunga i över 1 vecka nu också, känns som det är någonting som inte stämmer... men vad skulle det vara?

Någon som har en aning eller känner igen symtomen? Jag hoppas detta kommer gå över snabbt, har en tuff vecka i skolan framför mig...

• Svar på tråden ont i tungan - vad tror ni?
  • Neko

Jag antar att det inte kan vara en afteblåsa som hamnat på ett olämpligt ställe? De kan göra riktigt förskräckligt ont men du borde kunna se den om du tittar i halsen.

Har hört om något liknande också men minns inte var...

• Mars2007

Hur gick det för dig?? Jag har precis haft "blåsor" på tungan varade i ca en vecka med riktigt ont och lunde inte känna några smaker. De var ungefär som om jag hade brännt mig fast på hela tungan - över, under och på sidorna. Hade även lite irritation längst bak precis innan svalget. Anledningen till att jag frågar är för jag hade också superont i halsen ett kort tag sedan försvann det och blåsorna men nu nästan en vecka senare har jag fortfarande inte fått tillbaka mitt "smaksinne". Jag är även öm längst bak på tungan.. Sitter just nu och funderar på om man behöver gå till doktorn eller inte.. är så sugen på god mat med alla smaker!

Svar på tråden ont i tungan - vad tror ni?