• Tola

har era barn börjat med tjockare jacka,vinter jacka,overall? större barn

Nu på morgonen är det ju frost och kallt, hela dagen kan det vara kallt. Vi bor i mellan sverige. Imorse var det isigt på vattenpölarna..
    Och jag känner att sonens höstjacka och överdragsbyxor är för kalla. Kanske börja använda fleeceset under?
    samtidigt känns det för tidigt med overall.
    han har ju en vinterjacka och ett par tunna täckbyxor.. kanske dom passar..

hur gör ni nu? tycker kylan kom så hastigt. Saken är lite som så att jag blir snål;) jackan kan han ha men är lite för stor.. Men jag köper ingen ny eftersom jag vet av tidigare år att han aldrig kommer använda jackan utan bara overallerna..
    så endera en för stor jacka och tunnare täckbyxor,overall eller höstjacka och överdragsbyxor med fleeceset under..
    han blir 5 år nu snart:)

• Svar på tråden har era barn börjat med tjockare jacka,vinter jacka,overall? större barn
  • Kina79

Vi har inte riktigt så kallt som ni har, men jag skulle säga att det låter lagom med höstkläder och ev fleece under, iaf på morgonen/fm.

• Prinsessan Zelda

bor i stockholm. båda barnen går på ur och skur dagis. lilla som är 2 år har nu en fodrad regnoverall. alltså som fodrat regnställ men en overall. under den har hon en tunn tröja. fingervantar, mössa och varma känger.

sonen som är 4 år har överdragsbyxor fortfarande, men funderar på att ta fram fodrade regnbyxorna. sen har han antingen en tunnare jacka med fleece under. eller en vinterjacka med tunnare tröja under. och mössa och fingervantar. har nu också köpt höstskor som är lite grövre och fodade.

jag jobbar på en skola/fritids och vi är ute mycket med barnen. och det är jäkligt kallt ute, särskilt när det blåser. är man ute 10 minuter är det inte så farligt men är man ute över 1 timme så blir det kallt.

• Annamamma 83

Vi har haft frost på morgonen, någon halv grad ,minus, men på dagen kommer solen och då är de genast varmare.

Då är de toppen att ha lager på lager.
    Våra pojkar har alltså med sig en skaljacka en fleecejacka och en skalbyxa.

Så på förmiddagen på dagis har de på sig allt, men efter lunch kanske de bara behöver fleecen eller skaljackan.

tycker dessa plagg är såå toppen, då kan man skicka med alla tre plagg, så kan dagispersonalen välja efter väder och värme.

• camilla80

idag satte jag faktiskt på mina barn vinterkläderna..
    vi har runt 5-6 minus på morgonen o runt  0-2 plus under dagtid..
    sen kan dom ju alltid ta av sig byxan o så på dagen...
    mvh camilla

BF: 21/2-2010
  • Tola

var bor ni?

camilla80 skrev 2009-10-05 09:31:45 följande:
    idag satte jag faktiskt på mina barn vinterkläderna.. vi har runt 5-6 minus på morgonen o runt  0-2 plus under dagtid.. sen kan dom ju alltid ta av sig byxan o så på dagen... mvh camilla
    lillan har iallafall fleeceset och sedan et reima overall. Vantar,mössa:)
  • camilla80

vi bor i norra Dalarna..

BF: 21/2-2010
Svar på tråden har era barn börjat med tjockare jacka,vinter jacka,overall? större barn