• Tingeling83

min visdomstandjävel

Fy faaaan vad ONT de gör .
    Min VISDOMSTANDJÄVEL växer ej neråt utan mot kinden typ för de är väl för TRÅNGT för denna onödiga tand , Tandläkaren nästa !!!!!!!

Vad kostar de att dra ut visdomstand??

Jag ska till vanlig FOLKTANDVÅRDEN i min kommun!!!

Gör de ont??

Hatar verkligen Tandis & sprutor , brrrr urk fy ryser

• Svar på tråden min visdomstandjävel
  • Miss Maya

Tja... Under tiden ska de ju bedöva dig så det ska nog inte göra ont. Jag har dragit ut tre tänder i mina dagar, dock inte visdomständer och det gjorde inte ont, men var ju lite sjukt efteråt ev.

Och det kostar inte så mkt att dra ut en tand jämfört med mkt annat, har en referensprislista här, vänta lite.

Är det okomplicerat att ta ut den kan det kosta runt 800 kr, är det mer komplicerat kan det kosta runt 1500 kr. Sedan vet jag inte om de gör saker runtomkring, som att det tillkommer kostnad för undersökning osv.

• Mamma till gullungen

Jag har dragit ut en visdomstand som jag hade väldigt ont av.Jag fick betala 600 för att dom drog ut tanden,jag är väldigt svår bedövad så tandläkaren fick ge mig tre sprutor och det kändes som att hon skulle dra ut alla tänder på mig fast jag var så pass bedövad.Men alla är inte svår bedövade som jag är.Ring till din tandläkare och fråga hur mycket det kostar.

• Tingeling83

Miss Maya skrev 2009-10-05 09:43:41 följande:

Tja... Under tiden ska de ju bedöva dig så det ska nog inte göra ont. Jag har dragit ut tre tänder i mina dagar, dock inte visdomständer och det gjorde inte ont, men var ju lite sjukt efteråt ev. Och det kostar inte så mkt att dra ut en tand jämfört med mkt annat, har en referensprislista här, vänta lite. Är det okomplicerat att ta ut den kan det kosta runt 800 kr, är det mer komplicerat kan det kosta runt 1500 kr. Sedan vet jag inte om de gör saker runtomkring, som att det tillkommer kostnad för undersökning osv.
    Tack för snabbt svar!!

okej räkna då på högsta summan så man vet ungefär , tack ska du ha =)
  • Miss Maya

Fast nu mer kostar det nog inte 600 kr. Referenspriset från FK ligger på 755 för okomplicerad tanduttdragning.

Jag är expert på det här idag, efter mina turer hos tandläkaren. Jag gillar att ha koll och se om de försöker skinna mig på pengar.

• 080802

Såg en tjej på plus som hade betalat 950:- för att dra ut en visdomstand.

• Missimo84

Det beror lite på beroende på hur mycket av tanden som kommit ut.
    Om den inte vuxit ut tillräckligt mycket så får du operera bort tanden och det kostar mellan 1800-2500 kr beroende på hur "svår" den är, detta kan göra ont och man får sy och så.
    Annars kan man ju dra ut tanden och vad det kostar har jag ingen aning om, men det verkar de andra ha ganska stor koll på.

Mitt tips är att fixa det så fort som möjligt. Inget kul med visdomständer och det kostar skjortan om den blir infalmmerad och så, för de tar inte bort den så länge det är inflammerat utan du får först gå till jouren och få pencilin (500-1000 kr)
    + ev. röntga som också kostar, och så får du hoppas på en tid remitterat om den inte vuxit ut, och det tar också tid, så då kan den  bli inflammerad igen...

• Tingeling83

Jaa är nog olika hur LÅNG tid de tar men cirka pris 1000 kr typ säger ja , plus undersöknings kollen priset ... som jag ej vet va de e.

Tanden e verkligen stor ... o gör såå ONT

• Miss Maya

Om det blir ett akutbesök så kostar det lite mer, tänk på det också. Men det kan det ju vara värt om du har väldigt ont!

• Missimo84
    PinglanEmma skrev 2009-10-05 10:03:00 följande:
    Jaa är nog olika hur LÅNG tid de tar men cirka pris 1000 kr typ säger ja , plus undersöknings kollen priset ... som jag ej vet va de e. Tanden e verkligen stor ... o gör såå ONT
    Ja är den stor slipper du nog operation iallafall
    så se det från den ljusa sidan, men ring tandläkaren typ nu. Du kan alltid ta det på faktura om du inte har råd på en gång.
  • Ulrika22

ÅHH jag vet preis hur du känner, av någon jäkla anledning börjar mina visdomständer växa under mina gradiviteter,  jag har 2 visdomständer som växer inåt mot kinden så man knappt kan komma åt dom, min tandläkare fick ge min pencelin för att lunga området kring tanden då det va så himla inflamerat, gjorde skiiit ont, ska snrt dit och dra ut dom små jäklarna... fy... känns som om det får kosta vad det vill bara dom försvinner

• Tingeling83

Miss Maya skrev 2009-10-05 10:04:33 följande:

Om det blir ett akutbesök så kostar det lite mer, tänk på det också. Men det kan det ju vara värt om du har väldigt ont!
    ja ska boka tid så man kna fixa de om 2 veckor:)
  • Tingeling83
    Ulrika22 skrev 2009-10-05 10:07:39 följande:
    ÅHH jag vet preis hur du känner, av någon jäkla anledning börjar mina visdomständer växa under mina gradiviteter,  jag har 2 visdomständer som växer inåt mot kinden så man knappt kan komma åt dom, min tandläkare fick ge min pencelin för att lunga området kring tanden då det va så himla inflamerat, gjorde skiiit ont, ska snrt dit och dra ut dom små jäklarna... fy... känns som om det får kosta vad det vill bara dom försvinner
    stackare ...

ja dessa tänder hehe .. mina två där nere e bara som piggar upp men gör ej ont men den där uppe e stror som en vanlig kind/hörntand.... o växer mot kinden o bakåt käken .. GÖr ont när jag äter , skrattar o gäspar ..
  • Pelargonen

Drog ut en visdomstand i fredags, kändes inte ett dugg men var tydligen rätt besvärligt för de fick hålla på rätt länge, dela den i flera delar osv innan de lyckades dra ut den. Stor var den också enligt tandläkaren men riktiga "klor" till rötter.

Men det kändes inte ett dugg och kostade 1500:-.

Lycka till!

• Tingeling83
    Pelargonen skrev 2009-10-25 18:43:57 följande:
    Drog ut en visdomstand i fredags, kändes inte ett dugg men var tydligen rätt besvärligt för de fick hålla på rätt länge, dela den i flera delar osv innan de lyckades dra ut den. Stor var den också enligt tandläkaren men riktiga "klor" till rötter. Men det kändes inte ett dugg och kostade 1500:-. Lycka till!
    tack ;)
Svar på tråden min visdomstandjävel