• Kimalo

Hur är det att bo i Åkersberga?

Hejsan,

Vi funderar på att flytta till Åkersberga, men vet väldigt lite om området. Finns det ngn här som bor där? Finns det områden som är mindre bra? Hur är förskolorna/skolorna i Åkersberga? Andra tankar, åsikter?

Tack på förhand. :)

• Svar på tråden Hur är det att bo i Åkersberga?
  • Linda365

Hej. Jag bor i Åkersberga och är uppväxt här. Vad hade ni tänkt för boende? Lägenhet,radhus eller villa? Lättare att rekomendera områden om man vet vad för slags boende ni tittat på.

• Kimalo

Oj, det glömde jag ju att skriva. Vi hade tänkt oss villa.

• Linda365

Om man har småbarn tycker jag att man ska hålla sig en bit från centrum. Bra områden enligt mig är: Skärgårdsstad,Margretelund,Skånsta,Österskär,Åkerstorp.
    Det finns många förskolor både privata och kommunala och en hel del privata familjedaghem. Platsbrist ibland men det varierar från år till år.
    Åkersberga Centrum håller nu på att byggas ut och ska bli mycket större och med fler parkeringsmöjligheter.

• Miss Lau

Jag bor också i Åkersberga och trivs utmärkt! Har barn i både skola och förskola och det finns både urusla ställen och andra ställen som är toppenbra. Precis som på alla ställen alltså.

Egentligen finns det nog inga "dåliga" villaområden men jag skulle välja Margretelund, Österskär, Tuna eller möjligen Lervik/Flaxenvik.

Svar på tråden Hur är det att bo i Åkersberga?