• natalie85

Engelsklärare?

Hej!
    Undrar om det är någon här inne som är engelsklärare?
    Finns det efterfrågan? Tyckte ni utbildningen var givande och rolig?
    Hur lång var utb? Har läst lite och vad jag förstår var den på 300 hp, stämmer detta?

Jag har en dotter på 1½ och ska plugga upp lite betyg nu i vår, sedan är jag dunder sugen på att plugga vidare. Jag är halv engelsk och har mkt lätt för språket plus att jag tycker väldigt mkt om England och språket med. Och givetsvis ban också!

Så lite info från erfarna vore mkt uppskattat :)
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Engelsklärare?
  • Tecken

Jag är inte lärare, men jag har för mig att du måste ha två ämneskombinationer, alltså engelska + ett annat ämne. Längden på utbildningen tror jag beror på var i skolan du vill jobba - t ex gymnasiet eller grundskolan?

• natalie85

ok! Tack :) Vet du om man kombinera hejvilt eller finns de "paket" med olika ämneskombinationer? Jag hade nog tyckt det vore roligt med mellanstadie elver, härlig ålder tycker jag :) Men en uppskattning? 4 år?
    Känner mig dum men 300 hp hur många år är de? Hu många hp är en termin? 20?

• Tecken
    natalie85 skrev 2009-10-05 14:32:46 följande:
    ok! Tack :) Vet du om man kombinera hejvilt eller finns de "paket" med olika ämneskombinationer? Jag hade nog tyckt det vore roligt med mellanstadie elver, härlig ålder tycker jag :) Men en uppskattning? 4 år? Känner mig dum men 300 hp hur många år är de? Hu många hp är en termin? 20?
    300hp = 10 terminer = 5 år. I termin = 30 hp.

Tror det finns färdiga kombinationer, har du kollat på t ex www.studera.nu
  • natalie85

Tack :) Nej ska kika, har googlat hej vilt här men det har inte kommit upp :)
    Ska kolla runt lite på den sidan! Tack igen!

Svar på tråden Engelsklärare?