Arbetslös, inskriven på arbetsförmedlingen & gravid. Hur reagerar arbetsförmedlingen när det syns att jag e gravid?
Är inskriven på arbetsförmedlingen, har a-kassa och söker jobb för fullt.
Är gravid i v8.
Teoretiskt sett finns det fortfarande en chans för mig att få ett jobb innan jag 'måste' tala om för en ny arbetsgivare att jag är gravid vid intervjun (innan det syns att jag är gravid). Dock är det rätt svårt att få jobb just nu inom min yrkesgrupp där jag bor, så jag är förberedd på att jag nog kommer att få gå på a-kassa tills beräknad födsel.
Jag vill inte berätta för arbetsförmedlningen att jag är gravid, vill vänta så länge som möjligt.
Hur skulle de reagera när det framkommer att jag är gravid? Kan det bli något problem? Kan de tex säga att jag måste ta vilket skitjobb som helst, en kort tid? Någon som har någon erfarenhet /råd /tips?
Jag är högutbildad och har haft 45 tkr i lön i månaden, så jag känner inte att jag skulle vilja ta något tillfälligt jobb där jag får göra jättetråkiga arbetsuppgifter till skitlön. Spec inte om det påverkar mammapengen.
Det kommer ju självklart att vara ganska så svårt att få ett jobb när jag börjar få en stor mage, och då innebär ju detta att jag kommer att 'kosta pengar' o gå på a-kassa tills födseln. Kan arbetsförmedlingen reagera negativt på detta, och sätta in någon jobbig åtgärd?