• Anonym (Orolig mamma)

Min son kollar på tecknad porr???

Jag har upptäckt för några månader sen att min son kollar (om han kommer åt) på lättklädda damer och faktisk nästintill porr på datorn.

Jag var själv inne då och kollade historiken, detta finns på tecknade sidor som ser ut att vara för barn, så jag reagerade inte från början.

Direkt efter detta så satte jag dit föräldrakontroll, och spärrade då även bla, youtube.

Nu idag så komm jag in till vårt data rum och han fnissar och stänger ner en sida, jag kollade då åter igen historiken, sista sidan var tecknad porr, jag är nu super arg och ledsen, jag hade ju spärrat, hur kommer dessa sidor igen högsta spärren?

Han har annan problematik så han har svårt för att förstå att han gör fel.

Nu tänkte jag att jag ska spärra hela internet förutom exakta barnsidor, så jag behöver er till att ge mig lite bra tips på adresser så jag kan känna mig trygg i framtiden?+

Så ös på med adresser till min son..han är 7 år nu!!

• Svar på tråden Min son kollar på tecknad porr???
  • Snowboarder

Oj, jag som inte kan några adresser till sådana sidor. Du kanske borde googla?

• Anonym (Orolig mamma)

jo, det kanske jag borde,

hittade nu på google en spärr man även kan göra där och satte det på bilder och resultat.

pratade med sonen och han sa att han skulle försöka googla på spiderman och att det bara kom fram..

jag provade då att skriva in ett"s" och det kom fram olika förslag, bla sexställningar, och det är just det han sen gått vidare på..

förskräckligt tycker jag att sånt slinker igenom..

• Anonym

mmmmmm men sen samtidigt, låt inte din son på 7 år sitta vid datorn sj, sånt där är lätt tillgängligt överallt.
    Och det är definitivt ingenting en 7 åring ska sitta o titta på....
    min sju åring sitter inte ens vid nätet, han spelar på en spelsajt o d e d enda han kan vad gäller nätet, och då är alltid jag i närheten......
    Världen är skrämmande idag....
    Låt inte han sitta där sj...!!!

• Anonym (samma sits)

Jag är i samma sits med min snart 17-åriga son. Han har varit på betydligt grövre sidor och båda socialen och polisen är inkopplade. Han får inte vara själv på nätet när han är hemma hos mig. Klart man kan spärra datorn: Testa: Windows Live Family Safety eller k9protektion. Men jag håller med föregående talare: Låt honom inte surfa ensam. Försök att bryta detta beteende nu annars kan det gå illa. Ta hjälp om det behövs. Styrkekramar till dig.

Svar på tråden Min son kollar på tecknad porr???