• annagussen

Hur långa 11/12-åringar?

hej på er. min tös på snart tolv växer så det knakar och hon är orolig. hon är nu 168cm och skonummer 41. och en av de största i sin femteklass!
    hennes stackars storebror på 14 är mycket mindre vilket han inte gillar! hur stora är era 11-12åringar??

• Svar på tråden Hur långa 11/12-åringar?
  • luckyme83

har ingen 11/12 åring..men när jag var 12 år var jag 157 cm lång..har inte växt något sedan dess...

• silvermist

kan ju säga att jag var 163 cm redan i fyran, men mer blev det inte. Växte klart tidigt. Det brukar bli bra sen

• linjes

Har en 10 och en 12 åring dom är 155cm bägge två,storebror är inte imponerad att lillasyster är lika lång

• 010306

Har inga än i den åldern men jag var 153 som 11 åring & 157 vid 12. 36 i skor..
    Nu 166 cm & 36-37 i skor.

• ulk

min äldsta (tjej) är 11 och 163cm, skonr 40 och har nu sprungit förbi mig sedan över ett år tillbaka... (Jag är bara 155cm!). Hennes morföräldrar var jättelånga så det måste komma från dom för hennes mamma är bara 166. Enligt skolläkaren ska hon bli ca 180cm.

• mirre2

filip blir 12år i februari han e ca 150cm har 35-38 i skor

• mirre2
    mirre2 skrev 2009-10-10 21:57:16 följande:
    filip blir 12år i februari han e ca 150cm har 35-38 i skor
    och han e tom nästan längt i hans klass.hans bror är 14½år och ca 180cm
  • Kajee

min kille som är 11 är 160 cm lång och har 42 i skor
    äldsta dottern var i den åldern ungefär lika lång men hade mindre fötter, storlek 37-38

Mina två äldsta har alltid varit långa. Nu när äldsta dottern är 14 år verkar det som om hon har slutat växa i princip. Hon är nu 171 cm och idag var det absolut första gången som hon sa att hon nog skulle vilja vara lite längre! 174 tyckte hon var lagom. Hon har alltid haft det jobbigare än sonen med längden, men nu när kompisarna vuxit ikapp så är hon nöjd.

• Pildi

Nej, nu har hon mätt sig och hon är163 cm lång!! hon fyllde 10 år för 2 månader sedan. Hennes skonr. är 38-39. Bekymra dig inte, hon är inte ensam...he he

• Häxanbu

min dotter är 146cm lång o har stlk:36-37 i skor

• elles mamma

Min dotter är 12år och är 170 lång och har också stl 41 i skor. Hon växte väldigt mycket under en kort period så skolläkaren skickade en remiss till en barnläkare. Allt var bra och anledningen att hon växt så fort var att hon var på väg att få sin mens och då tar flickor ett mega skutt på längden tydligen. Hon fick sin mens kort därefter och har inte växt så mycket sen dess. Är nog snart ett år sedan vi var hos barnläkaren och då var hon 167 lång. Han sa att max 173 kommer hon att bli, troligen inte ens det.

• Pildi

elles mamma skrev 2009-10-12 10:09:33 följande:

Min dotter är 12år och är 170 lång och har också stl 41 i skor. Hon växte väldigt mycket under en kort period så skolläkaren skickade en remiss till en barnläkare. Allt var bra och anledningen att hon växt så fort var att hon var på väg att få sin mens och då tar flickor ett mega skutt på längden tydligen. Hon fick sin mens kort därefter och har inte växt så mycket sen dess. Är nog snart ett år sedan vi var hos barnläkaren och då var hon 167 lång. Han sa att max 173 kommer hon att bli, troligen inte ens det.
    Lång tjej! Ni som har storväxta barn, tycker ni inte att det är svårt att hitta skor? Man måste köpa vuxenskor till en 10 åring, ok men oftast är det inte gjorda för barn. Barnskor ska tåla lite mer tycker jag! ´Skotillverkarna har inte fattat än att barn har blivit större i längden och fötter än för 30-40 år sedan....
  • camilla80

min 11 åring är 142 cm och har precis börjat med 36 i skor..

BF: 21/2-2010
  • elles mamma

Pildi: Nä vi köper vuxenskor, har aldrig varit något problem faktiskt. Hon använder mest basketkängor och gympaskor...

• Bettis

Min bonusson blev nyss 11 år och han är en av dom längsta i sin klass.Han är 160 cm och har 40/41 i skostorlek.Idag är barnen väldigt stora,tycker jag ialla fall.Själv är jag bara 157 lång :)

• PCOskruttan

Jag har för mig att man brukar växa ungefär en decimeter efter det man fått sin första mens, så hur gammal man är vid en viss längd är mindre relevant än var man är i utvecklingen...

Svar på tråden Hur långa 11/12-åringar?