• Flickan och kråkan

Didriksson eller Fix?

Hej hej!

Är på jakt efter en bra overall till min, snart = i vinter, 2-åring. Funderar huvudsakligen mellan Didriksson och FIX (lindex). Ungefär samma pris. Någon som har åsikter att bidra med? Vatten- och vindtätt är vad vi är ute efter. Didriksson brukar ju vara bra och det har vi regn- och vindställ i, men jag har hört gott om fix också......

• Svar på tråden Didriksson eller Fix?
  • Sencha

Vi har köpt Fix senaste fyra åren till store grabben (visserligen som delad, men ändå) och varit väldigt nöjda.
    I Vi föärldrars test (nytt nummer just idag) så får Fix bra betyg för vattentäthet, vindtäthet och slitstyrka med inte vad gäller andning.

Didrikssons har inte vi testat och inte heller Vi föräldrar

0401 & 0807
  • Flickan och kråkan
    Sencha skrev 2009-10-05 19:33:51 följande:
    Vi har köpt Fix senaste fyra åren till store grabben (visserligen som delad, men ändå) och varit väldigt nöjda. I Vi föärldrars test (nytt nummer just idag) så får Fix bra betyg för vattentäthet, vindtäthet och slitstyrka med inte vad gäller andning. Didrikssons har inte vi testat och inte heller Vi föräldrar
    Tackar
  • tuuticki

Didriksons kläder till barn under 140 cl andas inte heller, vilket många inte vet..

• lillvilda
    tuuticki skrev 2009-10-06 07:58:38 följande:
    Didriksons kläder till barn under 140 cl andas inte heller, vilket många inte vet..
    varför skulle dom inte göra de?? vi har driksons i strl 80 och jag har inge upplevt att de inte andas??

Vad jag tänkte säga är att jag varit väldigt nöjd med de didrikson overaller jag har haft till barnen. Vi har iför sig haft de dyrare modellerna men jag kan inte tänka mig att de andra är så mycket sämre. didrikson är däremot väldigt stor i strl så tillexempel till min 1 åring som har strl 80 köper jag strl 70. Min 2 åring som är 86 har fortfarande sin 80 overall. å 6 åringen är inne på andra året om inte tredje året med sin jacka nu. Min man jobbar med sportkläder däribland didrikson så vore de dåliga på nått sätt skulle han nog inte valt dom till våra barn utan ett märke med bättre rykte. Fix kan jag inte säga nått om eftersom vi inte provat märket.
  • tuuticki
    lillvilda skrev 2009-10-06 08:06:12 följande:
    varför skulle dom inte göra de?? vi har driksons i strl 80 och jag har inge upplevt att de inte andas?? Vad jag tänkte säga är att jag varit väldigt nöjd med de didrikson overaller jag har haft till barnen. Vi har iför sig haft de dyrare modellerna men jag kan inte tänka mig att de andra är så mycket sämre. didrikson är däremot väldigt stor i strl så tillexempel till min 1 åring som har strl 80 köper jag strl 70. Min 2 åring som är 86 har fortfarande sin 80 overall. å 6 åringen är inne på andra året om inte tredje året med sin jacka nu. Min man jobbar med sportkläder däribland didrikson så vore de dåliga på nått sätt skulle han nog inte valt dom till våra barn utan ett märke med bättre rykte. Fix kan jag inte säga nått om eftersom vi inte provat märket.
    Vad jag menar är att de inte har någon andningsfunktion! Det har många andra märken såsom ticket2heaven, reima mm. Didriksons funktionskläder för barn är märkta med "dry2"och de behöver minst "dry5" på didriksons språk för att ha ett material som andas.

Det är bara fakta.
  • Flickan och kråkan

Tackar igen. Verkar som om vi nog blir nöjda med vilken vi än väljer. Har varit nöjda med Didriksson tidigare och de brukar få goda recensioner i tester....men även fix. Lutar nog år fix i nuläget, men vi får väl prova storlekarna lite.

Svar på tråden Didriksson eller Fix?