• Anonym

Glömmer bort vad jag gjort dagen innan...Skrämmande.

Jag mår bra och så i övrigt men jag glömmer bort hur mkt som helst.
    Om jag tex går ut på fredagen, nykter som onykter så kommer jag inte ihåg dagen efter vilka jag har träffat eller vad jag pratat om eller så...

Skiiit jobbigt, dricker nästan aldrig. Är nån gång per år. Så det har inget med alkohol att göra.
    Men jag kommer inte ihåg nånting från min barndom/ungdomsår. Och jag är bara 26 år.
    Va på dop inte för så länge sen kommer inte ihåg vilka som var där eller va vi pratade om. Riktigt skrämmande ibland...
    Om man frågade mig vad som hände för några dagar sen så kommer jag inte ihåg...

Är det farligt att ha så här kort minne??
    Det e extemt jobbigt iallafall...

• Svar på tråden Glömmer bort vad jag gjort dagen innan...Skrämmande.
  • Fridelina2

Är du väldigt stressad? För om man har tusen järn i elden så kan det te sig på olika sätt hos olika människor.
    Om jag var du skulle jag prata med en kurator eller nåt till att börja med. Lycka till!

• Anonym
    Fridelina2 skrev 2009-10-05 20:55:34 följande:
    Är du väldigt stressad? För om man har tusen järn i elden så kan det te sig på olika sätt hos olika människor.Om jag var du skulle jag prata med en kurator eller nåt till att börja med. Lycka till!
    Kanske lite...men detta med minnet har bara blivit värre och värre...
  • Anonym (Konstigt)

Låter inte riktigt normalt. Tycker det ser ut som ett stress symtom. Ta kontakt med läkare ..

• drömhus

Gå till doktorn och kolla om du har någon brist och berätta om din oro och dina symtom. B12 brist ger glömska som symtom.

• Anonym

exakt samma här.
    Jag har börjat glömma mycket.
    Blandar ihop dagar,vaknar och tror att det är tisdag fast det är måndag.
    Glömmer bort att sonen slutar skolan (är inte hemma typ),lägger välling i frysen eller mobilen i micron.

Finns numera mycket som jag inte minns tex filmer,vilka jag pratat med mm.

• Themis

Har du kollat om du har B12-brist? Det gör att man får dåligt minne (och en hel del andra symptom). Läs här:

www.netdoktor.se/hjart-karl/

Birst på B12 är vanligast hos äldre som äter för dåligt, men man kan ha mag/tarmproblem, vara stressad (då förbrukas mer vitaminer) eller rent biokemiskt ha svårt att ta upp B12. Jag vet t ex tre kvinnor under 35 som har det och måste få injektioner för att de inte kan ta upp tillräckligt ur maten.

• Anonym
    Themis skrev 2009-10-05 21:01:19 följande:
    Har du kollat om du har B12-brist? Det gör att man får dåligt minne (och en hel del andra symptom). Läs här:www.netdoktor.se/hjart-karl/ på B12 är vanligast hos äldre som äter för dåligt, men man kan ha mag/tarmproblem, vara stressad (då förbrukas mer vitaminer) eller rent biokemiskt ha svårt att ta upp B12. Jag vet t ex tre kvinnor under 35 som har det och måste få injektioner för att de inte kan ta upp tillräckligt ur maten.
    Jag har ju som vibrationer i benen oxå... kanske ska ta och ringa doktorn imorgon.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-05 21:00:56 följande:
    exakt samma här.Jag har börjat glömma mycket.Blandar ihop dagar,vaknar och tror att det är tisdag fast det är måndag.Glömmer bort att sonen slutar skolan (är inte hemma typ),lägger välling i frysen eller mobilen i micron.Finns numera mycket som jag inte minns tex filmer,vilka jag pratat med mm.
    Jag glömmer inte bort att min son slutar skolan och så men glömmer saker som man inte vill glömma. Som samtals ämnen, saker jag gör med mina barn m.m...
    det e jätet jobbigt..
  • mysmika

Gud vad konstigt, igår kväll satt jag och min sambo och pratade...Han har själ kommit på att han har dåligt minne. Jag kan säga, berätta saker, sen när jag säger någon om det, kanske en dag senare, kommer han inte ihåg detta.
    Han och jag åxå känner oss oroliga över detta. I fredags var han på konferans, jag frågade vad de fick att äta, men det kommer han inte ihåg... :-O
    Han har åxå krypningar/stickningar i benen....

• Anonym
    mysmika skrev 2009-10-05 21:11:36 följande:
    Gud vad konstigt, igår kväll satt jag och min sambo och pratade...Han har själ kommit på att han har dåligt minne. Jag kan säga, berätta saker, sen när jag säger någon om det, kanske en dag senare, kommer han inte ihåg detta.Han och jag åxå känner oss oroliga över detta. I fredags var han på konferans, jag frågade vad de fick att äta, men det kommer han inte ihåg... :-OHan har åxå krypningar/stickningar i benen....
    Låter ju precis som mig.
    Det e som hjärnan har stängts av för dom viktiga sakerna.
    Och stickningar/vibrationer har jag i benen varje dag...ibland i armarna med men inte lika ofta.
Svar på tråden Glömmer bort vad jag gjort dagen innan...Skrämmande.