• Peztis

Godaste/äckligaste barnmaten på burk

Vilken barnmatsburk tycker ditt barn är jättegott och vilket är fullkomligt vidrigt?

Sonen som är 9 månader tycker att Nestlés köttbullar med ärtor och morötter är jättegod.
    Vidrigaste? Fisk-rätter, kräks på en gång! De asiatiska är inget vidare heller, tyvärr för jag tycker de borde vara ok.

• Svar på tråden Godaste/äckligaste barnmaten på burk
  • Helena med sonen Victor

De godaste är med mycket grönsaker konsigt nog och dom han ratar är de med kyckling och nötkött. Men han äter det när vi lagar men han verkar tycka att det luktar skunk. ( Tycker jag med)

• Bettiz

Båda mina barn har älskat/älskar HIPP´s burk Pasta med broccoli! Riktig favo!

• skogsflicka

Pasta broccoli är största favoriten.
    Sempers västkustgrya fick katten äta upp...

• Greenmonster

sempers lasagne (1 år typ) ! Skulle kunna äta en sån til lunch faktiskt!

• Pyret 85

PAsta broccoli är favoriten för min son också, nått han inte åt är sempers rödspätta. annars slinker det mesta ner, bara det är mat.

• ahlcec

Hipps spenatpasta! June smaskar och äter som en liten galning.
    Och innan dess var det all röd mat som var god, all annan mat sågs med stor misstänksamhet.

Mitt tips är att om barnet tycker någon mat är mindre god så kan man ha i lite vitlök. ELler ja, det funkade på June iallafall.

• Forellen

Asiatisk gryta är det enda som Isak (8½ månad) har ratat, annars äter han allt han serveras med god aptit!

• Bea

Grönsakslasagnen (höjdare), pastastjärnor m. köttfärs och fiskburkarna går bäst.
    Moussaka och gulashen är okej.

Gustav ratar oxå kycklingen.

• Carisma95

Sempers Spagetti och köttfärssås har tidigare varit storfavorit. Men nu är det deras kyckling och ris gryta som gäller!

HIPPS pasta och brocolli gick också ner utan större problem, men själv tyckte jag konsistensen och lukten var vidrig...!!!

• Diddy

spagetti&öttfärsås,asiatisk gryt..mums gott gott:):)

Svar på tråden Godaste/äckligaste barnmaten på burk