• Tvåbarnsmamman0507

Behöver råd o tips, tankar på flytt till cypern men ett problem min ene son som måste ev bo kvar i sverige

Hej hej jag och min pojkvän har varit ihop ca 4mån, men känns som längre, har mycket roligt ihop och trivs bra ihop=) han har 2 barn och jag har 2 barn.

Hans barn kommer inte att flytta med ner pga privata skäl men min store pojk i så fall som är 4år och då är det ett problem jag har, min lille pojk på 2år som ja älskar så otroligt mycket och hade så velat ha med mig men det går inte, jag har honom med en annan pappa och han skulle aldrig gå med på att jag flyttar och tar med mig honom.

är det någon här som har delad vårdnad men bor i ett annat land? hur löser man det rent praktiskt och jag har funderat och funderat och vill verkligen inte lämna han igentligen och känner mig som en skrurk om ja flyttar från han, men har då tänkte att man kan flyga hem ofta till en början och sen ha varannan jul nyår födelsedag osv,

hur påverkas min lille pojk av detta tro? han har mycket bra kontakt med sin pappa och står honom lika nära som mig och allt funkar mycket bra med både mig och hans pappa när vi har lucas varannan vecka nu då.

någon som vet hur man går tillväga om det blir problem om han vägrar ha lucas heltid och skriven hos sig men delad vårdnad?

är så rädd att min lucas ska bli sårad och hata mig men det är ju inte det att ja aldrig kommer träffa han igen,

jag känner bara att jag haft så sjukt mycket problem och jobbigheter här i sverige som gör att nu när ja får chansen att prova på att flytta till cypern på prov och min pojkvän har hyrt hus osv och blir redan flytt för hans del vecka 45, har varit och hämtat papper idag om flytt mm ner dit.

är så rädd men samtidigt stor längtan, vi var på en underbar semester ner dit och kom hem rätt nyligen och vi trivdes så bra där med miljön, värmen och sol och bad och samt mentaliteten och lärde känna många som bodde där nere.

snälla hjälp mig är jag en dålig mamma som flyttar med ner med elias men måste då lämna min son lucas och låta bo med pappan heltid, men att han kommer ner till mig på sommrar och att ja kommer hem o hälsar på ofta, fy det gör ont i mitt hjärta och vad gör man.

hur hade ni gjort och är det någon som varit med om detta hur har ni gjort?

mvh jenny

• Svar på tråden Behöver råd o tips, tankar på flytt till cypern men ett problem min ene son som måste ev bo kvar i sverige
  • sunflower1

jag hoppas du skämtar

• goabarn77

Jag skriver detta i all välmening. Jag tycker det låter som du gör något överilat. Du är passionerat förälskad och har hittat en väg framåt som är lockande och löser problem? Men kan du verkligen lämna din lille? Det gör lite ont i mig när jag läser din text.

• Neko

Det som känns kanske värst är väl att syskonen kommer få bo på olika ställen nästan hela tiden. Som det är nu så bor de väl halva tiden tillsammans och halva tiden isär?

• goabarn77
    Neko skrev 2009-10-06 00:00:03 följande:
    Det som känns kanske värst är väl att syskonen kommer få bo på olika ställen nästan hela tiden. Som det är nu så bor de väl halva tiden tillsammans och halva tiden isär?
    Ja, men mamma kommer han ju se ännu mindre av
  • Tvåbarnsmamman0507

det är detta som jag har såå svårt för, jag vet att det kommer finnas pengar så jag kan flyga hem ofta och så, varannan vecka om det skulle vara så och jag vet man är kär och så och det är så svårt men ändå inte, samtidigt som jag vet att inom ett par år bor jag inte kvar i sverige då kanske jag flyttar med min syster och hennes familj ner till grekland, då blir samma problem där med min lille, för jag får inte med min honom,

jag får inte ens med mig honom ner till gbg om ja flyttar dit pga jobb för mitt ex vägrar byta dagis för honom, ja kan inte pendla den biten för dagis o sen jobb om jag ska jobba i gbg.
    då kan ja lika gärna bo kvar där ja bor men har inte råd med det heller för jag har inget jobb här. där kommer ja få jobb och kommer kunna leva billigare och dessutom miljön,

men älskar min pojk o älskar även min sambo som vi är kan man ju säga ör han bor ju i princip här hela tiden och jag är så kluven, samtidigt som ja så gärna vill flytta o starta om på nytt o så men vill inte lämna mitt lille troll:) men lämnar gör ja ju inte heller för ja kommer ju åka hem ofta o ringa och så varje dag, men ändå svårt beslut detta,

men förstår era tankar o känslor kring detta.

• Tvåbarnsmamman0507

hej nä elias har jag heltid och det är bara lucas som bor varannan vecka hos sin pappa, det är olika pappor.

• goabarn77

Men det känns tufft att fatta så stora beslut för ditt älskade barn baserat på en relation som varat fyra månader.

• Neko
    Tvåbarnsmamman0507 skrev 2009-10-06 00:05:47 följande:
    hej nä elias har jag heltid och det är bara lucas som bor varannan vecka hos sin pappa, det är olika pappor.
    Jo men då är de ju med varandra när lucas är hos er, dvs varannan vecka. Känns ju sorgligt att syskonen ska kunna träffas så lite, ifall ni flyttar, speciellt när du skriver på din sida om hur mycket de trivs tillsammans. För du tänkte väl ta med Elias?

Jag tror inte att det är direkt skadligt för Lucas om du flyttar, men det relation till honom kommer ju bli mycket sämre, vilket är dåligt för er båda. Jag tror inte han kommer hata dej, men han kommer kanske se dej mer som en främling än som sin mamma. Jag skulle inte tycka att det var värt det, för någon av er.

Det går inte att ni har honom varannan månad eller något om ni flyttar?
  • Tvåbarnsmamman0507

hej tack för ditt inlägg, ja vet inte för jag har inte pratat med hans pappa ännu, ska göra det och se hur man lägger upp allt, det blir ju jag som får flyga i så fall fram och tillbaka men jag tror ju mer att ja kommer hem till sverige varannan vecka i början och är hemma en hel vecka med lucas och så gör man så ett bra tag. sen att man lägger upp det så lucas är med mig på sommaren en hel månad och sen med pappa halva eller om jag har hela sommaren.

sen dela på jul nyår o så så man är hemma då en vecka kring jul o nyår och födelsedagar.

gud detta är så svårt men vill ändå så gärna prova på det, och funkar det inte flytta hem igen.

• catja

Jag skulle inte lämna min son för att flytta utomland, aldrig i mitt liv.!!!!
    Men alla tänker vi olika, min brorsdotter o hennes mamma flyttade till cypern för 1 år sen och jag vet vad min bror går igenom o känner för att inte kunna träffa sin dotter.!!
    Har ni dessutom bara vart tillsammans i 4 månader så är det ju klart man är helt nere i sin partner o upp över öronen kär..
    Tänk efter en extra gång...
    Hoppas de går bra..

Svar på tråden Behöver råd o tips, tankar på flytt till cypern men ett problem min ene son som måste ev bo kvar i sverige