Behöver råd o tips, tankar på flytt till cypern men ett problem min ene son som måste ev bo kvar i sverige
Hej hej jag och min pojkvän har varit ihop ca 4mån, men känns som längre, har mycket roligt ihop och trivs bra ihop=) han har 2 barn och jag har 2 barn.
Hans barn kommer inte att flytta med ner pga privata skäl men min store pojk i så fall som är 4år och då är det ett problem jag har, min lille pojk på 2år som ja älskar så otroligt mycket och hade så velat ha med mig men det går inte, jag har honom med en annan pappa och han skulle aldrig gå med på att jag flyttar och tar med mig honom.
är det någon här som har delad vårdnad men bor i ett annat land? hur löser man det rent praktiskt och jag har funderat och funderat och vill verkligen inte lämna han igentligen och känner mig som en skrurk om ja flyttar från han, men har då tänkte att man kan flyga hem ofta till en början och sen ha varannan jul nyår födelsedag osv,
hur påverkas min lille pojk av detta tro? han har mycket bra kontakt med sin pappa och står honom lika nära som mig och allt funkar mycket bra med både mig och hans pappa när vi har lucas varannan vecka nu då.
någon som vet hur man går tillväga om det blir problem om han vägrar ha lucas heltid och skriven hos sig men delad vårdnad?
är så rädd att min lucas ska bli sårad och hata mig men det är ju inte det att ja aldrig kommer träffa han igen,
jag känner bara att jag haft så sjukt mycket problem och jobbigheter här i sverige som gör att nu när ja får chansen att prova på att flytta till cypern på prov och min pojkvän har hyrt hus osv och blir redan flytt för hans del vecka 45, har varit och hämtat papper idag om flytt mm ner dit.
är så rädd men samtidigt stor längtan, vi var på en underbar semester ner dit och kom hem rätt nyligen och vi trivdes så bra där med miljön, värmen och sol och bad och samt mentaliteten och lärde känna många som bodde där nere.
snälla hjälp mig är jag en dålig mamma som flyttar med ner med elias men måste då lämna min son lucas och låta bo med pappan heltid, men att han kommer ner till mig på sommrar och att ja kommer hem o hälsar på ofta, fy det gör ont i mitt hjärta och vad gör man.
hur hade ni gjort och är det någon som varit med om detta hur har ni gjort?
mvh jenny