Ingefära mot illamående
Jag är i vecka 9 och har gasnka mkt problem med illamående. Läste en artikel om att ingefär hjälper, men det stod inte hur man ska använda det. Finns det the med ingefär eller hur gör man?
provar allt!
//Mimmi
Jag är i vecka 9 och har gasnka mkt problem med illamående. Läste en artikel om att ingefär hjälper, men det stod inte hur man ska använda det. Finns det the med ingefär eller hur gör man?
provar allt!
//Mimmi
Hej !
Det finns imgefärs the som man kan köpa i hälsokostaffären. Det finns även ingefärskapslar.
Jag testade både the och kapslarna och tyckte inte att det hjälpte något vidare.
Ett tips att pröva Postafen (åksjuketabletter) på apoteket dom hjälpte mig.
Lycka till ! /// Cecilia
Hej.
När det kommer till illamående vet jag ganska mycket. När jag väntade mitt första barn låg jag inlagd på sjukhus under en tid för jag fick inte behålla något. Mådde illa hela graviditeten. Nu väntar jag mitt andra barn och det ser ut som om jag får må dåligt till slutet av november.
Mitt första tips till dig är att äta innan du går upp ur sängen. Ställ ett glas nyponsoppa och nån skorpa bredvid sängen innan du går och lägger dig. Har du sambo som är hemma på morgonen så kan du ju få en minifrukost på sängen. Det är ju inte illa. Sen är det viktigt att ligga kvar ett tag. När du väl kommit upp. Då ska du äta frukost som vanligt.
När det gäller ingefära så är det som med det mesta för illamående, olika för olika personer.(om det fungerar) Man kan köpa the på asiatiska affärer. Men vissa tycker att det fungerar i maten att du antigen lagar eller köper mat med det i. Kan skriva en hel bok om illamående. Men nu ska jag sluta. Hoppas du mår bra snart.
Shandra
Tack för tipsen, jag ska gå och köpa postafen idag så får vi se om det hjälper..
Jag försökte hitta ingefärs the på hälsokostaffären igår men det fanns ej. Däremot så hade de ingefärsskorpor. Jag köpte dem och provade, men jag säger bara usch och fy!!! Jag fick i mig en lite bit, sedan klarade jag inte ens av lukten av dem. Lukten i sig gör mig illamående! Någon annan som provat!
Är i v.7 och mår inte något vidare! Illamående som tusan men kräks inte.
Hej,
När jag mådde illa i början av den här graviditeten hörde jag också att ingefära skulle hjälpa. Jag gick till en vanlig mataffär och köpte inlagd ingefära (Blue Dragon) - sedan när jag kände illamåendet komma krypande så stoppade jag i mej en eller två skivor. För mej fungerade det faktiskt. Jag hade med mig burken i handväskan .