• fridanystrom

Fodrade kavat stövlar!

Har köpt ett par fodrade kavat stövlar till dottern, men när kan man börja använda dem? De verkar jätte varma, men vanliga stövlar är för kallt nu tycker jag. Kanske vanliga med en extra socka? Tycker det här är jätte svårt, men hellre för varm om fötterna än för kall. Men skriv gärna när ni börjar/började använda. Bor i Småland så än är det inte minus här, ligger nog rung en 4-7 grader på morgonen och frost ibland. Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Fodrade kavat stövlar!
  • Kina79

Bor oxå i Småland och mina har inte börjat med vinterkängor än. De har fortfarnade gympaskor på sig. Är det kallt på fm tar de på sig sina fodrade gummistövlar. Jag väntar nog nån vecka till innan jag börjar med vinterkängor. men det börjar nog bli dags snart.

har du ofodrade stövlar och det får plats en tjockare strumpa så är det ju perfekt.

• Busbellan

Bor med i Småland och än så länge använder barnen gympaskor, men jag har tvekat flera dagar nu på morgonen så det faktiskt är riktigt kallt.
    Vi har goretex vinterskor och de borde väl egentligen gå att använda nu, de ska ju inte bli för varma.
    Men det är verkligen jättesvårt

Mamma till Nora, August och Ella
  • fridanystrom

Tack för era svar, kör på vanliga stövlar med en extra socka i ett tag till. Man försöker spana lite smått när man lämnar dottern på dagis vad alla andra valt att ta på sina barn för skor :) Men i slutet av oktober ev tidigare om så behövs åker de på!

• Tvåhjärtan

VI bor i skåne och dottern använder sina Gortex skor. De ser ut som en gympsko, de har dem på stadium!

• Lycklig 4barnsmor

Vi sätter på friends goretexskor när det är kallt och rått på morgonen. Sedan har de vanliga gummistövlar på dagis som de kan byta till om de hellre vill det. goretexskorna andas ju så de blir inte för varma. Förra veckan klagade sonen flera gånger på att han var kall om fötterna i sina gympaskor. Nu är han varm och nöjd.

Vår lilla flicka har sina fodrade kavatstövlar på morgonen och byter på dagis när solen ligger på.

Svar på tråden Fodrade kavat stövlar!