Du som fick barn som 17-18 åringar: Ångrar du dig?
Självklart ångrar man inte sina barn. Jag menar inte så. Men med facit i hand- önskar du att du hade väntat? Hur länge? Varför? Och varför inte?
Självklart ångrar man inte sina barn. Jag menar inte så. Men med facit i hand- önskar du att du hade väntat? Hur länge? Varför? Och varför inte?
Nä jag ångrar mig absolut inte
Jag och min man fick vår första när vi var 17 resp 18, och vi har nu precis fått vårt femte barn.
Jag har både utbildning, fast jobb och hus så det finns inget att ångra
Jag känner att jag ligger närmare i tiden med vår store pojk och kan förstå hans sätt att tänka och agera ( säger inte att det inte är så för andra).
Jag är supernöjd med mitt liv, trots att det varit tufft till och från.
Det jobbigaste har dock varit alla fördomar....
Jag är glad att jag startade tidigt men kan däremot inte svara på om jag varit lika glad om jag börjat med första barnet nu. Jag ser det dock som så att jag kommer att kunna vara en ( förhoppningsvis) ung och aktiv farmor Och min son gillar skarpt att han har yngre föräldrar.
ja 16 när ja blev gravid med min 1a ja ångra ingenting alls faktiskt, ja ha inte gått gymnasiet fick mitt andra nu för snart 3veckor sen, är precis fyllda 20 år. ja känner att ja e så pass ung så ja ha fortfarande möjlighet till att plugga, ekonomiskt funka allt så NEJ ja ångra ingenting
Jag fick min dotter som 17åring. Jag ångrar ingenting förutom valet av fader. Ingen har sårat mig så som han gjorde den dagen vår dotter föddes och efter det.
Men min dotter är det bästa som hänt mig. Jag väntar idag mitt andra barn och jag ser fram emot det och längtar något så fruktansvärt!
Nej ångrar det inte alls. Fick min son då jag var 18, han är 9 månader nu, och är gravid igen :)
Däremot skulle jag ha väntat och gått ut gymnasiet innan, skulle aldrig ha planerat barn just då. Men nu blev det som det blev, och jag är så nöjd och lycklig över min grabb :)
Var 17 år när jag fick min första, ångrar inget förutom pappan möjligtvis. Gjorde färdigt gymnasiet( Tog studenten ;) )....Träffade världens bästa kille 2 år senare, fick ett barn till när jag var 21, är numera gift, har hus och tredje barnet är på g! :) Allt är bra i mitt liv, men har hört mycket fula ord och fördomar om unga föräldrar tyvärr !
Jag var 19, visserligen. Men nej, jag ångrar absolut ingenting!
Jag fick barn då jag var 19 och 22 och jag ångrar självklart inte barnen i sig men om jag fått göra om allt så hade jag istället fått första barnet runt nu (är 29 nu)
Då hade jag sluppit misstaget att få barn med en "skitstövel".
Mina barn betyder allt för mig och samtidigt så är de redan nu ganska stora och jag är inte ens 30
Var 18 när jag fick min dotter! Ångrar det inte en sekund förutom, som några andra sagt, valet av pappan. Vi har iofs varit tillsammans i 6½år och separerat först nu men allt hade nog varit lättare om vi seppade direkt dottern kom.
Jag ångrar iaf inte en sekund :) Är idag 22år och dottern blir 4år nu den 23e oktober :)