• blondtjej

HJÄLP! Canada goose

Hej!

Dum som jag var köpte jag en begagnad (men äkta) goosejacka på internet av en privatperson. På bilden i annonsen hade hon pälsen på jackan och jag frågade om den var fin i vår mejlkontakt. Och den var jättemjuk och fin svarade tjejen då. Sagt och gjort - jag slog till! 2800:- med frakt.
    Fick äntligen hem den igår och vad får jag se? Hon har tagit av pälsen (sitter med dragkedja på Trilliummodellen) och jag mejlar henne och blir skitsur och frågar vart pälsen är. Svaret: "Det var bara jackan jag sålde, pälsen köper man serparat till jackorna". Eller hur! Det gör man INTE!

Jag har väl inga rättigheter att kunna häva köpet eller liknande? Och hur ska jag sälja den vidare utan päls själv och inte gå back? Känner mig så jävla lurad!

Eler vet någon om man kan köpa en ny päls till jackan!?

OBS!
    Jag vill inte veta att det är en fjortisjacka, att jag skulle gått till en butik istället eller att päls är mord bla bla bla. Jag vill ha svar på min fråga, tack!

• Svar på tråden HJÄLP! Canada goose
  • Cecese

Eftersom pälsen var med på bilden så ska den även ingå i köpet. Om den inte ingår ska det tydligt stå det i beskrivningen. Kräv att få den eller kräv att få häva köpet, få alla pengar tillbaka och att hon i så fall får stå för frakten tillbaks.

• blondtjej

Jo, men nu svarar hon inte på mejlen längre. Jag har ringt runt till pälsaffärer och till Gooseäterförsäljare utan framgång. Kan man gå vidare med ärendet någonstans?

Stod inte ett ord om att pälsen inte skulle ingår. Den ingår ju i nyköp, och man köper inte till den som hon hävdade!

• Cecese

Nu vet jag inte vart du köpt den men om det är tradera så borde det ju gå att kontakta dom. Annars hör med polisen om det går att göra något. Kanske nån konsumentombudsman annars vet vad du kan göra. Har du hennes namn? För då går det kanske att hitta henne via nätet och ringa upp.

• Cecese

Jag googlade runt lite och hittade en svensk sida som säljer såna kläder och enligt det ingår huvan med päls på när man köper jackan och jag tror inte den går att köpa skilt heller. Så den ska helt klart ingå.
    www.canadagoose.se/main/

• blondtjej

Tack! Precis, man får pälsen MED jackan! Har hennes adress och så. Inga problem med det. Köpte den via Eniros köp och sälj. Hon svarar inte på mejl och jag börjar bli arg!

Ringde till Red Devil och dom fick inte tag på någon päls och det finns en pälsaffär här som jag vet säljer varg som man kan sätta fast, men dom hade slut och hon hoppades dom kunde få in fler och då ligger dom på ca 1000:- SURT!

Med ny päls och kemtvätt: ca 4500:- = kunde fått en ny jacka för 500:- till!

Svar på tråden HJÄLP! Canada goose