• Suzzie

Husmorstips mot illamående och halsbränna?

Hej!

Har fått problem med att jag mår illa och har halsbränna när jag ska somna på kvällarna. Vaknar även av surauppstötningar då och då vilket är mindre trevligt.

Är lite emot att ta tabletter överlag och undrar om det är någon som har nåt gammalt hederligt husmorstips mot sådana här besvär? Det vore super!

• Svar på tråden Husmorstips mot illamående och halsbränna?
  • Luulu

Dricker du apelsinjuice ?
    Sluta isåfall med det.

Jag drack det ofta och när jag slutade med det så slutade också största delen av min halsbränna! :)

• Pruttiluskan

Torra kex! =)
    Fick det rådet inne på akuten när jag var gravid då vi väntade på en.
    Det hjälpte mig!

En annan jag tipsa testa med knäckemacka i går & det funka! =)

• Santosha

Någon tipsade om sötmandlar, någon annan om bikarbonat. Jag har inte testat något av dem. Rå potatis lär också hjälpa.

För egen del försöker jag hålla lite koll på vad som ger mig sur mage, och undvika att äta det. Tyvärr blir listan bara längre och längre... Undvik starkt kryddad och fet mat är väl det hetaste tipset. För mig har det varit riktigt illa om jag har ätit tortillachips, havregryn eller sorbet på kvällen, medan kokt potatis, kokta bönor och glutenfritt surdegsbröd (hembakat) nästan alltid fungerar bra (jag är vegan och äter just nu glutenfritt+havre p.g.a. illamående).

Svar på tråden Husmorstips mot illamående och halsbränna?