• Pokergirl

Recept med Pangasius tack!

Köpte ett storpack med pangasiusfileer, dock gillade inte maken konsistensen, då fisken lätt blir svampig i konsistensen vid tillagning.

Någon här som har ett toppenrecept att dela med sig av? Hade varit toppen!

I väntans tider... pokergirl.blogg.se
  • Svar på tråden Recept med Pangasius tack!
  • squipp

Min sambo kör dom i långpanna i ugnen. In med dom frysta bara.
    Kryddar på med citronpeppar m.m. och ibland lyxar till det med grädde och så.
    sist körde hon lite kryddigare variant. kommer inte riktigt ihåg.
    Jag tycker det blir kanongott i alla fall.

• Amilie

Lägg fiskfiléerna i en ungnsfast form.

Hacka en gul lök och och två tomater och lägg över fisken

Blanda creme fraiche med en pressad citron, rejält med dill, salt, vitpeppar och eventuellt en halv fiskbuljongtärning.

Häll såsen över fisken, löken och tomaterna och toppa med lite riven ost.

Grädda i ugn i 20-25 minuter och servera med kokt eller pressad potatis och kokta ärtor.

• Lea no1

Äggpanerade med en god salsasås till :)

• Pokergirl
    Lea no1 skrev 2009-10-07 13:16:39 följande:
    Äggpanerade med en god salsasås till :)
    Bara ägg eller med vanlig panering med ströbröd?
    I väntans tider... pokergirl.blogg.se
  • lillalo

dela fileerna i bitar, lägg på fole med olja i botten, finhacka tomat o purjolök krydda med salt o peppar eller vad du känner för =) en stor klick smör uppepå, förslut foliepaketet väl och stoppa i ugnen, med kokt potatis är det en favorit här hemma =) Jag gör ett paket per portion fisk!!

• SweetLilly

mixa kokt broccoli med cremefraiche,riven ost, vitlök och salt och peppar. Lägg det över fisken och in i ugenen i 230 min.

Eller mixa kokt blomkål med pepparot och riven ost!

ELLER;

3 filèer hajmal
    50g smör
    1 pressad vitlöksklyfta
    1 dl hackade cashewnötter, naturella
    1/2 dl sönderhackade havregryn(körda med nötterna)
    1 tsk sambal oelek
    Salt
    Pressad citron

Smält smöret och häll sedan i hacket av havregryn och nötter, Pressa i vitlöken, ha i sambalen, pressa över lite citronsaft och lite salt. Bred röran över den tinade fisken och in i ugnen i 225 grader i 20 min! Man kan lägga i körsbärstomater, broccoli eller nåt annat gott brevid/runt om man vill..
    Serveras med ris, mathavre, eller nåt annat av tycke..

• Lea no1

Om du ska göra en äggpanering så doppar du först fiskfilerna i mjöl, du kan välja vetemjöl, eller lite nyttigare dinkelmjöl - sen ner i äggen! Supergott, går att steka lite knaprigt då och då blir konsistensen inte så gummigaktig utan mer köttig :)

• jelena2

Lägg tinade fileer i en ugnsfast form. Strö strimlad rökt skinka ovanpå (det låter konstigt, men är jättegott) och klippt gräslök. Blanda grädde, lite dijonsenap och riven ost och häll över fisken. Ugn 200 grader i ca 20 minuter. Kokt potatis till och något grönt.

• Glimmerfall

Jag tycker de fungerar bäst att panera. Dubbelpanering då som blir bäst med fisk. Supergott!

Svar på tråden Recept med Pangasius tack!