• wiesio

Bristningar på lår/rumpa men ej på magen

Jag är i vecka 25 och har hittills inte fått bristningar på magen. Däremot har jag fått sjukt mycket bristningar på baken och det började tidigt under graviditeten. Någon annan som har bristningar på ben/rumpa men inte mage? Vad beror det på, så mycket större tycker jag inte att den blivit.

• Svar på tråden Bristningar på lår/rumpa men ej på magen
  • Monica83

Hej

Jag hade inga bristningar under graviditeten alls men efter förlossningen fick min man syn på lite bristningar på rumpan..
    det va det enda stället jag fick på

• wenchemaria

jag e i v 36 och har inga bristningar på magen men har fått nya på rumpan..

• blinkalilla

Jag blev precis som du TS, bristningar på lår och rumpa men ingenting på magen.
    Varför man får bristningar på vissa ställen av kroppen och inte andra kan ingen svara på tror jag men en hypotes är att huden kanske stramas mer på dessa ställen än på magen.

• Monica83

aha okej
    Lite polkagris då :P hm ja enligt min man så är inte mina så synliga kan ju inte se där bak :P
    Men jag va rätt smal från början o gick inte heller upp överdrivet mycke :S
    kan va därför

• Hallonsocker

Jag fick på ena låret men inte på något annat ställe. Skumt

• Natta006

Jag ser ut som en zebra på rumpan, fick dem bristningarna tidigt, JÄTTE fult och varför just på rumpan å låren!?! Så då är vi två iallafall :P

• LivetsUnderbaraStunder

jag rekomenderar weledas havandeskapsolja :DDD. jag har inte ens fått min son men min hormonrand har bleks bort sen jag börjat använda den samt att jag inte fått en endaste bristning än sålänge och är i v 32. Jag vet att det är ärfligt men jag tror oljan har hjälpt lite :DD

• wiesio
    Natta006 skrev 2009-10-12 11:33:52 följande:
    Jag ser ut som en zebra på rumpan, fick dem bristningarna tidigt, JÄTTE fult och varför just på rumpan å låren!?! Så då är vi två iallafall :P
    Haha, ja då är vi två iaf. Försöker tänka positivt att om de är på rumpan så kan man iaf dölja dem lätt på stranden - svårare om man har på magen och vill ha bikini.
  • LyckligaJag83
    LivetsUnderbaraStunder skrev 2009-10-13 19:43:04 följande:
    jag rekomenderar weledas havandeskapsolja :DDD. jag har inte ens fått min son men min hormonrand har bleks bort sen jag börjat använda den samt att jag inte fått en endaste bristning än sålänge och är i v 32. Jag vet att det är ärfligt men jag tror oljan har hjälpt lite :DD
    Jag provade också den oljan och var helt övertygad att den fungerade tills jag började få bristningar i vecka 33. Så för mig var det bara bortkastade pengar (kostar ju 200 kr/flaska).

Nu ser jag ut som en zebra på både mage och lår
  • vargaa

Bristningar påverkas inte av att huden töjs utan av hormoner i kroppen. Mao har det ingenting att göra med om man bli större eller ej. En del får på brösten, andra på magen, vissa på låren eller rumpan. Det är olika och ingen vet i förväg hur det kommer att bli för just dig.

Svar på tråden Bristningar på lår/rumpa men ej på magen